اعلام آمادگی شهرک صنعتی عبری برای جذب سرمایه‌گذار

مؤسسه عمومی شهرک‌های صنعتی عمان موسوم به مدائن به زودی از فاز اول شهرک صنعتی عبری در استان ظاهره رونمایی می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، کارهای زیرساختی برای تکمیل حدود 80 در صد از پروژه مذکور تکمیل شده است. در فاز اول، کار بر روی حدود 3 میلیون متر مربع زمین انجام می‌شود. احداث یا ترمیم جاده‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و شبکه‌های مخابراتی نیز بخشی از پروژه‌های فاز اول به شمار می‌روند.

به علاوه، 303 تیر برق هم نصب شده‌اند که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند.

مهندس ناصر المبصلی، مدیر کل شهرک صنعتی عبری اعلام کرد که در حال حاضر، 28 فعالیت تجاری در مساحتی بالغ بر 270 هزار متر مربع با سرمایه 9.7 میلیون ریالی برای این شهرک تدارک دیده َشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این فعالیت‌ها در حوزه مصالح ساختمانی، خدمات نفت و گاز، صنایع غذایی، صنایع تولیدی و همچنین انبارداری و فعالیت‌های خدماتی و تجاری مختلف است. برخی از کارخانه‌ها در شهرک عبری آماده فعالیت هستند.

المبصلی با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنعتی عبری به ایجاد فرصت‌هایی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و فرصت‌های شغلی در سال 2023 کمک کرده است، گفت: «با شروع فعالیت پروژه‌ها و کارخانه‌های جدید در شهرک صنعتی عبری، تعداد فرصت‌های موجود در حال افزایش است.»

المبصلی همچنین خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران علاقه شدیدی به استفاده از مشوق‌های شرکت مدائن نشان داده‌اند. به عنوان مثال، معافیت دو ساله برای پرداخت هزینه اجاره‌ی سرمایه‌گذاران و 50 درصد معافیت برای سه سال بعدی، گزینه‌های جذابی هستند که توجه هر سرمایه‌گذاری را به خود جلب می‌کند.

شرکت مدائن همچنین تفاهم‌نامه‌ای را برای احداث یک جایگاه یکپارچه به مساحت بالغ بر 40 هزار متر مربع به امضا رسانده است. این جایگاه مجهز به پمپ بنزین، استراحتگاه، تعمیرگاه کامیون و خودرو خواهد بود. همچنین، به مسافرانی که قصد عزیمت به عربستان سعودی از مسیر عبری را دارند، خدمات مختلف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *