تمایل بالای دولت عمان به جذب سرمایه‌گذار خارجی

عمان در میان 10 کشور برتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در زمینه جریان سرمایه‌گذاری قوی در سال 2022 قرار گرفته است. این موفقیت ناشی از شتاب سرمایه‌گذاری در عمان طی سال گذشته به دست آمده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور،  عمان شدیداً نیاز به حضور در دنیای سرمایه‌گذاری بین‌المللی را حس می‌کند. این کشور در فهرست نظارت بر شاخص‌های سرمایه‌گذاری خارجی در سال 2023 رتبه چهارم را دارد.

از طرف دیگر، با استناد به منابع معتبر و رسمی، عمان در میان 10 کشور برتر خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر شتاب سرمایه‌گذاری در سال 2023 قرار گرفته است.

عمان، با اقتصاد شکوفا و محیطی مناسب برای کسب و کار، به سرعت به عنوان مقصد اصلی سرمایه گذاری در منطقه معرفی شده است. این امر نشان‌دهنده نفوذ فزاینده عمان در دنیای سرمایه گذاری است و مسیر پایداری اقتصاد کلان و سرمایه گذاری مستقیم خارجی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

موقعیت استراتژیک عمان، همراه با منابع طبیعی قابل توجه این کشور، باعث شده است اقتصاد این کشور تقویت و به یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد خود با تمرکز ویژه بر بخش های غیرنفتی مانند تولید، معدن و لجستیک پیشرفت چشمگیری داشته است.

تعهد بالای دولت عمان به ترویج سرمایه‌گذاری خارجی منجر به افزایش پروژه‌های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور شده است.

تورم در عمان در حدود 1.9 درصد است و رشد اقتصادی 27 درصدی هم در این کشور به ثبت رسیده است. پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی هم 4.1 درصد در سال 2023 رشد داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *