امضای شش تفاهم‌نامه به ارزش 32 میلیون ریال برای تقویت امنیت غذایی عمان

برای حمایت از امنیت غذایی، وزارت مسکن و شهرسازی، روز پنجشنبه، در مجموع شش قرارداد انتفاع به ارزش حدود 32 میلیون ریال امضا کرد که مساحت آن‌ها بیش از 3 میلیون متر مربع است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این توافقنامه‌ها تولید، کشت و بازاریابی عسل، سبزیجات، میوه‌ها و محصولات مختلف را پوشش می‌دهد. این پروژه‌ها در استان‌های داخله، بوریمی، باطنه شمالی و جنوبی راه اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دکتر خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و شهرسازی و نمایندگان شرکت های مجری طرح ها، با حضور دکتر سعود حمود الحبسی، وزیر کشاورزی، شیلات و منابع آب این تفاهم‌نامه‌ها را به امضا رساندند.

این قراردادها شامل تعدادی پروژه مانند ساخت موزه عسل زنبور عسل در زمینی به مساحت 3 هکتار به ارزش بیش از 1 میلیون ریال عمانی در ولایت برکا، پروژه تولید و بازاریابی موز در مساحتی بیش از 66 هکتار، پروژه کشاورزی ارگانیک برای تولید انار در زمینی به مساحت 30 هکتار در جبل اخضر، پروژه کشت و تولید انجیر در صحار، پروژه تقویت خاک و کاشت 50 هزار اصله درخت نخل هستند.

کشور عمان در زمینه تولید محصولاتی مانند خرما به خودکفایی 100 درصدی دست پیدا کرده است. هدف مسئولان دولتی، خودکفایی در سایر محصولات است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *