خوش‌بینی شرکت فیچ ریتینگز نسبت به آینده درخشان عمان‌تل

شرکت آمریکایی فیچ ریتینگز تأیید کرد که وضعیت شرکت عمان تل از پایدار به مثبت تغییر کرده است. طبق تأیید این شرکت، نمره شرکت عمان تل به BB مثبت تغییر یافته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، فیچ ریتینگز اعلام کرد که این نمرات بهبودیافته نتیجه اقدامات عمان تل و دولت عمان است.

51 درصد این شرکت به دولت تعلق دارد و ارزیابی فیچ ریتینگز آن است که نمره عمان تل در زمینه معیارهای وابسته به دولت بسیار بالا است. وضعیت مالکیت، کنترل و پیامدهای مالی عمان تل بسیار مثبت ارزیابی شده است.

اکثر اعضای هیئت مدیره عمان تل توسط دولت انتخاب می‌شوند و به همین دلیل، دولت عمان نقش مستقیمی در تعیین استراتژی‌ها دارد.

توسعه منطقه‌ای عمان تل هم اخیراً در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر، یکی از ویژگی‌های مثبت عمان تل، موقعیت رقابتی داخلی مناسب و نقدینگی بالا در یک بازار رقابتی است.

بیشتر بخوانید:

هر چند، در سال 2022، فروش و اجاره مجدد دفتر مرکزی عمان تل و 2 هزار و 519 دکل مخابراتی دیگر وابسته به این شرکت صرف بازپرداخت بدهی‌های موجود این شرکت شد.

عمان تل بسیاری از دکل‌های مخابراتی را به شرکت هلیوس تاورز فروخت. اما این فروش‌ها دیدگاه فیچ ریتینگز را نسبت به مشخصات ریسک عملیاتی عمان تل تغییر نمی‌دهد. هرچند، این موضوع باعث بهبود وضعیت انعطاف‌پذیری مالی می‌شود.

شرکت هلیوس تاورز قرار است بیش از 300 دکل جدید برای عمان تل در کشور عمان احداث کند. این امر به گسترش دسترسی به شبکه‌های وابسته به عمان تل و افزایش پوشش در مناطق پرتردد کمک شایانی می‌کند.

این آژانس رتبه‌بندی خاطر نشان کرد با چنین کاری، بازار تلفن همراه در عمان قوت تازه‌ای می‌گیرد، چون شرکت مشهور «ودافون عمان» در مارس 2022 وارد بازار رقابتی سیم‌کارت‌های اعتباری شد.

بازار مخابرات عمان عمدتاً به صورت پیش پرداختی حرکت می‌کند که سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم همین ویژگی را دارند. با اینکه سهم عمان تل در بازار مخابرات عمان در سال 2022 کاهش پیدا کرد، اما این شرکت همچنان رهبر اصلی بازار است.

به گزارش فیچ، عمان تل در سال 2022 پیشرفت قابل توجهی در عمل به تعهداتش داشت و بسیاری از قراردادهای پیش پرداخت را به اتمام رساند.

در بخشی از گزارش فیچ آمده است: «اگر ودافون عمان به صورت پس پرداختی برای مشتریان کار کند، درآمدهای عمان تل تحت فشار منفی بیشتری قرار خواهد گرفت و میانگین درآمد هر کاربر و تعداد مشترکین احتمالاً بیشتر کاهش می‌یابد.»

عمان تل با سهم 71 درصدی مشترکین و 82 درصدی درآمد در عمان در سال 2022 سهم بازار خود را در زمینه خدمات تلفن ثابت حفظ کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *