امضای تفاهم‌نامه برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت آنلاین افلاج‌ها در عمان

وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب تفاهم‌نامه‌ای را برای طراحی، ساخت و اجرای سیستم مدیریت الکترونیکی افلاج عمانی با همکاری کرسی یونسکو برای مطالعات افلاج در دانشگاه نزوی، صندوق توسعه کشاورزی و شیلات و شرکت راه حل‌های فنی دیجیتال خیال امضا و بودجه آن را تامین کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این طرح در چارچوب پروژه‌های توسعه بخش آب مطابق با چشم انداز«عمان 2040» است و یکی از سیستم‌ها و سایت‌های نوآورانه مربوط به مدیریت زمان آبیاری افلاج‌های عمان به شمار می‌رود.

سیستم مدیریت آنلاین به صاحبان مزارع عمان امکان می‌دهد تا از سهم خود در آبیاری مزارع، زمان بندی و سیستم چرخش نجومی آن مطلع شوند. این سامانه و وب سایت همچنین بسیاری از خدمات و شاخص‌های مرتبط با افلاج‌ها را ارائه می‌دهد.

این سیستم با هدف حفظ تاریخ عمان و معرفی فناوری جدید در افلاج عمان همگام با انقلاب صنعتی چهارم و کمک به نسل بعدی برای شناسایی آسان و راحت زمان آبیاری افلاج‌ها،  حفظ اطلاعات مربوط به افلاج و شناسایی مالکان آن‌ها طراحی می‌شود.

مسئولان انتظار دارند از طریق این سامانه بتوانند سهم آب برای هر افلاج را شناسایی کنند. همچنین، در صورت بروز هرگونه مشکل، این سامانه باید بتواند چالش‌ها را سریعاً شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

از بعد علمی، این سیستم به محققان و دانشگاهیان عمانی و بین‌المللی در زمینه مطالعات حوزه افلاج برای شناسایی سیستم‌های آن و حمایت از تحقیقات و مطالعات علمی در زمینه افلاج کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *