رشد بیش از 8 درصدی بنادر کلیدی عمان

بنادر کلیدی عمان (صلاله، صحار و دقم) رشد کلی به میزان 8 درصد در میزان عملیات‌های انجام شده را به ثبت رساندند.  بیش از 62.3 میلیون تن محموله عمومی در طول سال 2022 جابجا شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، محموله مایع جابجا شده بیش از 23.7 میلیون تن بود که افزایش 22 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2021 داشت. تعداد کانتینرهای جابجا شده در سه بندر مذکور حدود 5.2 میلیون کانتینر بود. بیش از 1.59 میلیون راس دام و 71 هزار و 700 وسیله نقلیه و تجهیزات جابجا شد.

تعداد کشتی‌های لنگر انداخته در این بنادر در سال ۲۰۲۲ از 6 هزار و 500 کشتی فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش «شاخص عملکرد بنادر کانتینری 2021» که توسط بانک جهانی منتشر شده است، بندر صلاله در رتبه بندی کارآمدترین بنادر کانتینری خاورمیانه در رتبه دوم قرار گرفت. همچنین تعداد کانتینرهای جابجا شده در بندر در یک روز به 1 هزار و 157 کانتینر رسید که از زمان افتتاح آن یک رکورد محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، بندر صحار در سال 2022 اولین دسته کانتینرها را از طریق «آسیاد لاین» از بنادر سنگاپور و مالزی با ضریب اشغال کامل 100 درصد دریافت کرد. این نشان دهنده حجم عملیاتی سالانه مورد انتظار 100 هزار کانتینری فقط برای این خط است.

از بین مناطق آزاد، حجم سرمایه گذاری‌های تایید شده در منطقه آزاد صحار، منطقه آزاد صلاله و شهر اقتصادی خزائن به بیش از 600 میلیون ریال در سال 2022 رسیده است.

این امر مؤید موفقیت استراتژی گروه اسیاد در جذب سرمایه جهانی به مناطق آزاد و اقتصادی خود و تقویت موقعیت عمان به عنوان مقصدی امن برای سرمایه گذاری‌های جهانی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *