آغاز کارناوال مسندم به مناسب عید فطر

تدارکات برای سازماندهی کارناوال مسندم در ساحل باسا در ولایت خصب ادامه دارد. این کارناوال از 26 تا 28 آوریل از ساعت 16:00 تا نیمه شب برگزار می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان و مسقط دیلی، این کارناوال با همکاری وزارت میراث و گردشگری، دفتر فرماندار مسندم و گروه عمران و با مشارکت تعدادی از ارگان‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

این کارناوال در «ساحل باسا» در ولایت خصب است که به دلیل زیبایی طبیعی و مجاورت با برجسته‌ترین مکان‌های گردشگری این استان متمایز شده است. در حال حاضر، یک پروژه گردشگری در این منطقه در حال بهره‌‌برداری است که شامل یک پارک و سایر امکانات عام‌المنفعه است تا گردشگری را در منطقه افزایش دهد.

نوفل بن محمد الکامزاری، دستیار مدیر اداره میراث و گردشگری در استان مسندم گفت: «ما در وزارت میراث و گردشگری، دائماً در تلاش هستیم تا محصولات گردشگری را در مقاصد مختلف سلطان نشین عمان متنوع کنیم. همچنین هدف ما تقویت جنبش گردشگری محلی با استفاده از غنای طبیعی و فرهنگی است که این مقاصد از آن برخوردارند.»

بیشتر بخوانید:

فرمانداری مسندم میراث طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که به ارائه تجربیات جامع و یکپارچه گردشگری برای بازدیدکنندگان کمک می‌کند.

شهرداری در حال کار بر روی توسعه تعدادی پروژه است که به بخش های اقتصادی، گردشگری و اجتماعی این استان خدمت می کند. برخی از پروژه های بزرگ عمرانی در دست اجرا شامل روستای کمزار، ساخت اسکله شناور در خور نجد، پروژه گردنه کوه خورشم و پروژه آب نما در ولایت دباء است.

در این کارناوال، غذاهای لذیذ سنتی و بین‌المللی طبخ می‌شود؛ فروشگاه‌هایی به صورت غرفه‌غرفه در دسترس هستند؛ بازی‌های بومی و محلی مختلف برگزار می‌شوند؛ محصولات خانگی و آثار ساخت دست هنرمندان منطقه به اشتراک گذاشته می‌شود تا گردشگران و بازدیدکنندگان نهایت لذت را ببرند و با ویژگی‌های منطقه آشنا شوند.

فوتبال و والیبال ساحلی، کنسرت‌های زنده، بازی‌های مجازی و تئاترهای مختلف هم در چارچوب مراسم تدارک دیده شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *