تعطیلات عید فطر در عمان چند روز خواهد بود؟

یکی از اعیاد مهم و اصلی در کشور عمان، عید فطر است که عمانی‌ها جایگاه ویژه‌ای برای آن متصور هستند. همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، یکی از پرسش‌های رایج در میان ساکنان عمان این است که چند روز برای عید فطر در عمان تعطیلی اعلام خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، معمولاً جشن اسلامی عید فطر در اولین روز ماه شوال جشن گرفته می‌شود. برخی از کشورهای عربی مثل عربستان سعودی و کویت تعداد روزهای تعطیل برای عید را اعلام کرده‌اند، اما دولت عمان هنوز هیچ اعلام رسمی در این زمینه نداشته است.

هلال ماه شوال در روز پنج شنبه مؤرخ 20 آوریل 2023 در ساعت 8:13 صبح شروع به بالا آمدن خواهد کرد و تا آن زمان، امکان رؤیت ماه شوال در هیچ یک از استان‌های عمان مقدور نخواهد بود.

بر اساس محاسبات نجومی، رؤیت هلال ماه در روز جمعه 21 آوریل 2023 امکان پذیر نیست؛ بنابراین شنبه آغاز ماه شوال 1444 هجری قمری منطبق با 22 آوریل 2023 و اولین روز عید سعید فطر است.

بیشتر بخوانید:

تعداد روزهای تعطیل مورد انتظار:

بر اساس محاسبات فوق، پیش‌بینی می‌شود تعطیلات عید سعید فطر از روز پنج‌شنبه 29 رمضان منطبق با 20 آوریل آغاز و در روز دوشنبه 3 شوال (24 آوریل) پایان یابد و ساعات رسمی کار از روز سه‌شنبه 25 آوریل 2023 از سر گرفته شود.

اگر روز عید فطر، یک روز عقب‌تر باشد، دولت عمان غرامت آن را به صاحبان کسب و کار پرداخت خواهد کرد و جای نگرانی در این زمینه نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *