حال و هوای ولایت نزوا در ماه مبارک رمضان

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در کشور عمان، مردم ولایت نزوا به سبک خودشان جشن می‌گیرند؛ به عنوان مثال، آذین‌بندی خیابان‌ها و کوچه‌ها در سراسر ولایت نزوا صورت می‌گیرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، به محض حلول ماه مبارک رمضان، تمام اهالی نزوا برای تزئین خانه‌ها و مغازه‌های خودشان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این کارها نشانه‌ای از نمایش شادی اهالی بابت حلول ماه مبارک است.

محله قدیمی العقر گل سرسبد ولایت نزوا بعد از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است. همه ساله، گردشگران متعددی از سراسر جهان برای تماشای مناظر ولایت نزوا به عمان سفر می‌کنند. عصرها، عابران زیادی با شروع زمان افطار در کوچه پس کوچه‌های نزوا قدم می‌زنند.

کوچه‌های باستانی محله قدیمی العقر در مرکزیت نزوا، بیش از سایر این نقاط ولایت مورد بازدید قرار می‌گیرند. خانه‌های کاهگلی این محله در کنار یکدیگر ردیف شده‌اند و خودنمایی می‌کنند.

یک مسجد باستانی به اسم الشنتا در نزوا واقع شده است که قدمت آن به سال هشتم هجری قمری بازمی‌گردد. مساجد الفرد و المزرعه نیز با قدمت 4 هزار ساله توسط بازدیدکنندگان در ماه رمضان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

تمام سعی مسئولان و اهالی نزوا آن است که حس و حال نوستالژیک و معنوی ماه رمضان را به بازدیدکنندگان منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *