نشست مشترک عمان و آلمان در راستای افزایش همکاری‌های سازنده

سید بدر حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه جمهوری فدرال آلمان دیدار کرد. این دیدار در چارچوب سفر سید بدر برای شرکت در کنفرانس انرژی برلین 2023 انجام شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، در این دیدار روابط دوستی و همکاری سازنده موجود بین عمان و آلمان مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست، همچنین پروژه‌های مشترک بزرگی که دو طرف آرزوی دستیابی به آنها را دارند، به ویژه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز، مشتقات سودآور آنها و فناوری‌های مدرن به گونه‌ای که منافع متقابل را تحقق بخشد و مشارکت راهبردی دو طرف را افزایش دهد، بررسی شد.

در این راستا، طرفین بر تمایل خود برای ادامه حمایت از این حوزه‌ها تاکید کردند. آنها همچنین بر اهمیت تشویق و توسعه مشارکت تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کردند.

سید بدر از دعوت وزیر آلمان برای شرکت در گفتگوی انتقال انرژی برلین 2023 تشکر و قدردانی کرد.

وی بر تلاش‌ها و برنامه‌های عمان در رابطه با انتقال انرژی، در جهت دوری از اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز به سمت شکوفایی اقتصادی با تکیه بر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تاکید کرد.

وی همچنین بر سیاست‌های عمان با هدف کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی و دستیابی به هدف  انتشار صفر خالص تا سال 2050 تاکید کرد.

در این دیدار میثعه سیف المحروقی، سفیر عمان در آلمان، خالد هشیل المصلحی، رئیس دفتر وزیر و مقامات دو طرف حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *