آخرین اقدامات شهرداری مسقط جهت گسترش فضای سبز

باغ‌های رنگارنگ، پیاده‌روهای سرپوشیده سبز و دوربرگردان‌های زیبا که با گل‌های متنوع در مسقط تزئین شده‌اند، برای اکثر بازدیدکنندگان پایتخت شگفت‌انگیز است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، مدیریت این نمایش فضای سبز و آرامش بخش، مجموعه‌ای از کارگران شهرداری مسقط هستند که از سحر تا غروب زیر نظر اداره کل پروژه‌ها و محوطه سازی شهرداری مشغول به کار هستند.

137 پارک در استان مسقط احداث شده است که مساحت کل آن‌ها به بیش از 2 میلیون و 730 هزار متر مربع متر می‌رسد. بیش از 19 هزار و 500 اصله درخت خرما در این استان کشت شده است. این در حالی است که تعداد دیگر درختان به 84 هزار و 205 رأس می‌رسد.

به علاوه، بیش از 336 هزار درختچه و گل فصلی در مساحتی به وسعت 84 هزار و 205 متر کشت شده است.

شهرداری مسقط در تکثیر گیاهان و درختانی از قبیل سدر، کاج، پلتوفوروم، لاله آفریقایی، بگونیا و پوینسیانا نقشی فعال ایفا کرده است.

میانگین کشت درخت در پارک القرم بین 100 هزار تا 120 هزار رأس برآورد شده است.

پروژه احداث معابر عمومی و پیاده‌رو نیز در شهرداری مسقط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون این امر نقش به‌سزایی در زیباسازی فضای شهری دارد.

شایان ذکر است که شهرداری مسقط از آخرین فناوری‌های مربوط به ساخت معابر عمومی و فضای سبز بهره می‌برد.

پروژه‌های در حال احداث شهرداری مسقط عبارتند از: ساخت پیاده‌رو در گلدن جوبیلی واقع در منطقه مسکونی موالیح، گسترش فضای سبز و معابر عمومی فورث زون در آمرات و داغمر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *