دعوت از شرکت‌های بخش خصوصی برای حضور در مناقصه احداث جاده

وزارت امور مالی عمان، با همکاری وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، از شرکت‌های بخش خصوصی دعوت کرد تا در مناقصه احداث جاده کامیونی صلاله-ثمریت شرکت کنند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پروژه 67 کیلومتری که قرار است با مشارکت بخش عمومی و خصوصی توسعه یابد، اولین پروژه در عمان به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین خواهد بود.

در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور مالی صادر شده، آمده است: «در قالب بخشی از تلاش‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و با هدف سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی و خدمات عمومی، این وزارتخانه از شرکت‌هایی که مایل به طراحی، ساخت، تامین مالی، بهره برداری و نگهداری جاده صلاله به ثمریت هستند، دعوت به عمل می‌آورد.»

این تصمیم واکنش مثبت شهروندان و کارشناسان را در پی داشت. ناصر الحسنی، مدیر عامل شرکت حمل و نقل هپی لاین به مسقط دیلی گفت: «این تصمیم، یک گام عالی برای افزایش فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در عمان است.»

این جاده، بندر صلاله و ولایت‌های همجوار را احیا می‌کند و به افزایش ترافیک صادرات و واردات کمک می‌کند. حسنی افزود. این جاده مجهز به باسکول برای نظارت بر بار کامیون‌ها خواهد بود و از حمل بار اضافی که می‌تواند به جاده آسیب برساند، جلوگیری خواهد شد.

از نظر بومیان عمانی، این جاده می‌تواند به رونق گردشگری، کاهش ترافیک و افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند.

این جاده همچنین درآمد ملی را افزایش می‌دهد و به برنامه دولت برای ساخت جاده‌های بیشتر کمک می‌کند.

وزارت امور مالی یک بزرگراه دیگر در کنار جاده صلاله-ثمریت کنونی را به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی برای اجرا در بیانیه بودجه 2020 آورده است . کامیون‌ها برای استفاده از بزرگراه موظف به پرداخت عوارض خواهند بود.

در سال 2022، سید بن حمود المعاولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد که سیستم جاده‌ای با عوارض در جاده‌های موجود برای رانندگان عادی اجرا نخواهد شد.

حسین معاولی در پاسخ به نگرانی مجلس شورای عمان در زمینه عوارض گفت: «جاده‌های جایگزین جدید برای کامیون‌ها هیچ گونه بار مالی بر دوش شهروندان نخواهد داشت. تمرکز فقط روی کامیون‌ها است.»

شایان ذکر است: آخرین مهلت اعلام آمادپگی جهت شرکت در مناقصه تا 4 می سال 2023 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *