برگزاری سمپوزیوم مراقبت‌های ویژه برای کادر درمان در عمان

مرکز تحقیقات و مراقبت جامع سرطان سلطان قابوس، سمپوزیوم مراقبت های ویژه را با همکاری سخنرانان کلینیک مایو (ایالات متحده آمریکا) برگزار کرد و به مدت دو روز ادامه داشت.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این سمپوزیوم پزشکان و متخصصان مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در عمان را هدف قرار داد. دکتر پاتریزیا آندرئونی، مشاور ارشد و رئیس بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز تحقیقات و مراقبت جامع سرطان سلطان قابوس گفت: «این سمپوزیوم فرصتی ارزشمند برای به اشتراک گذاری دانش، بهبود عملکرد بالینی، تحریک تحقیقات جدید و ایجاد شبکه‌های علمی و بالینی است.»

در طول سمپوزیوم، سخنرانان در مورد موضوعات مختلف مرتبط با مدیریت مراقبت‌های ویژه بیماران انکولوژی، مانند نارسایی حاد کبد، مدیریت متاستازهای مغزی و مدیریت نوتروپنی به عنوان یک اورژانس انکولوژیکی صحبت کردند.

از دیگر موضوعات مورد بحث در روز اول همایش می‌توان به تعریف نارسایی حاد کبد، علل بیماری و انواع آسیب کبدی و همچنین طبقه بندی آن بر اساس دوره، عوارض و علل مرگ و میر ناشی از آن اشاره کرد.

همچنین، درمورد اندیکاسیون‌های تهویه مکانیکی و بهترین زمان برای جدا کردن بیمار از ونتیلاتور بحث و گفت‌وگو شد.

در روز دوم، یکی از سخنرانی‌ها درباره مدیریت «متاستازهای مغز» بود که توسط جولی همک از کلینیک مایو اائه شد. دکتر جولی تغییرات بزرگی را که در مدیریت متاستاز مغز اتفاق می‌افتد از نظر موضعی، استفاده از تشخیص‌ها و درمان‌ها مورد بحث قرار داد. علاوه بر این، استفاده از کورتیکواستروئیدها و داروهای ضد تشنج برای کنترل علائم مورد بحث قرار گرفت. وی همچنین نقش‌های مختلف انکولوژی پزشکی (شیمی درمانی، درمان هدفمند و ایمونوتراپی)، جراحی و انکولوژی پرتویی (رادیوتراپی استریوتاکتیک و رادیوتراپی کل مغز) را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *