فرودگاه‌های مسقط و صلاله در صدر برترین فرودگاه‌های دنیا

فرودگاه چانگی سنگاپور در مراسم جوایز فرودگاه جهانی که روز چهارشنبه توسط اسکای ترکس در ترمینال مسافربری آمستردام برگزار شد، به عنوان بهترین فرودگاه جهان در سال 2023 معرفی شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، در این بین، فرودگاه صلاله برای پنجمین سال متوالی موفق به دریافت رتبه 5 ستاره اسکای ترکس شد. اسکای یک شرکت مشاوره مستقر در انگلستان است که سایت بررسی و رتبه بندی خطوط هوایی و فرودگاهی را اداره می کند.

فرودگاه بین‌المللی مسقط در رتبه 42 جهان قرار گرفته است.

مسقط سومین فرودگاه تمیز در خاورمیانه است، در حالی که صلاله سومین فرودگاه منطقه‌ای در خاورمیانه است.

مسقط چهارمین فرودگاهی است که به پنج تا ده میلیون مسافر خدمات رسانی می‌کند؛ در حالی که صلاله ششمین فرودگاه است که به کمتر از پنج میلیون مسافر در سال خدمات رسانی می‌کند.

مسقط سومین کارمند برتر فرودگاه خاورمیانه در سال 2023 را از آن خود کرد.

طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ، بهبود تقاضای سفرهای هوایی بر اساس نتایج ترافیک ژانویه در سال 2023 ادامه دارد.

کل ترافیک در ژانویه 2023 (بر اساس کیلومترهای طی شده اندازه گیری می‌شود) در مقایسه با ژانویه 2022، 67 درصد افزایش یافته است. در سطح جهانی، ترافیک اکنون به 84.2 درصد بیشتر از ژانویه 2019 است.

ترافیک بین‌المللی در مقایسه با ژانویه 2022، به اندازه 104 درصد افزایش یافت و همه بازارها رشد قوی را ثبت کردند که در راس آنها شرکت‌های هواپیمایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بودند.

ترافیک ژانویه 2023 خطوط هوایی خاورمیانه 97.7 درصد نسبت به ژانویه سال گذشته افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *