چرا کشور عمان مقصد منحصربه‌فردی برای گردشگری است؟

همزمان با ظهور مؤسسات گردشگری و رونق صنعت هتلداری در عمان، شاهد افزایش گردشگران این کشور هستیم.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، عمان تاریخ غنی و مناظر طبیعی خاصی دارد، در احاطه دریاها است و صحراهای سرسبز و کوه‌های مرتفع دارد. بسیاری از گردشگران هم مجذوب فرهنگ غنی، غذاهای منحصربه‌فرد و هنر کهن عمان هستند. در ادامه این مطلب، اشاره می‌شود چرا باید عمان را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کرد.

پنج سایت متعلق به میراث جهانی یونسکو در عمان به ثبت رسیده‌اند. قلعه بهلا تنها قلعه عمان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. مکان‌های باستان شناسی بات، الخطم و العین، شهر باستانی قلهات و سرزمین کندر جز چهار آثار میراث جهانی یونسکو دیگر هستند.

قلعه بهلا بین قرن 12 و 15 ساخته شد که به تعبیر یونسکو، نمونه برجسته‌ای از سکونتگاه اسلامی در طی قرون وسطی است. قلعه بهلا مهارت مهندسی آب عمانی‌ها را به رخ بازدیدکنندگانش می‌کشد. همچنین، دژ‌های گرد و دیوارهای سنگی و آجری بر زیبایی این قلعه افزوده‌اند.

شهر باستانی قلهات در حدود 20 کیلومتری شمال شهر صور واقع شده است. قدمت این شهر باستانی به دوران حکومت هرمز باز می‌گردد و موقعیت ژئوپلیتیکی خاصی دارد.

از سوی دیگر، سیستم‌های آبیار افلج در عمان باستان بسیار رواج داشته‌اند و قدمت آن‌ها به حدود 500 سال پس از میلاد برمی‌گردد. در واقع، از قانون گرانش برای بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود.

کندر عمانی

سرزمین کندر – واقع در محله البلید در صلاله – یکی از بسیاری از مکان‌های میراث جهانی یونسکو است که در عمان قرار دارد و زمانی مرکز تجارت پر رونق کندر در دنیای باستان بوده است. یونسکو سایت البلید را که توسط باستان شناسان به عنوان مهم‌ترین بقایای یک شهر باستانی اسلامی در سواحل دریای عرب در نظر گرفته شده است، به عنوان بخشی از خانه تاریخی درخت کندر که عمان به آن معروف است، انتخاب کرد؛ به خصوص که کندر مهم‌ترین صادرات عمان در دوران باستان بوده است.

کندر بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و میراث عمان است. این رزین معطر بیشتر در بخور و عطر استفاده می‌شود و از پوست درختان تیره بوسولیا به دست می‌آید. بهترین کندرهای دنیا در عمان به عمل می‌آیند. در این بین، کندرهای منطقه ظفار بسیار مرغوب هستند که در سوق‌های عمان در دسترس‌اند.

مسجد سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از بزرگترین مساجد در سلطنت عمان است و یک شگفتی معماری و هنری است که زیبایی هنر اسلامی، شرقی و عمانی را منعکس می‌کند. گنبد مسجد با ۳۴ متر ارتفاع در همین بخش ساخته شده و در مرکز این گنبد، لوستر معروف مسجد سلطان قابوس با ۱۱۲۲ لامپ قرار دارد که نور زیبای خود را به داخل این گنبد ساطع می‌کند.

حویات نجم را از دست ندهید

این گودال با آب‌های سبز زمردی و محیطی آرام، در 120 کیلومتری مسقط واقع شده است. ابعاد آن ۵۰ در ۷۰ متر و عمق آن ۲۰ متر است. برخی از افراد اعتقاد دارند که این مکان توسط بیگانگان ساخته‌شده، درحالی‌که مردم محلی ادعا می‌کنند این مکان نتیجه سقوط یک شهاب‌سنگ در عمان است. ازاین‌رو، نام عربی آن به معنای «ستاره در حال سقوط» است. صرف‌نظر از اعتقاد بازدیدکنندگان و مردم محلی، احتمالاً علت شکل گرفتن این گودال آبی جذاب، ناشی از پدیده‌های زمین شناختی بوده است.

سفال سنتی اصیل از بهلا خریداری کنید

ولایت بهلا در استان ظاهره به تولید سفال شهرت دارد. مردمان منطقه از ظروف سفالی برای خنک نگه داشتن آب و نگهداری عسل و خرما استفاده می‌کردند.

شوآ را حتما امتحان کنید

شووا یک غذای گوشتی سنتی عمانی است که در یک تنور زیرزمینی تهیه و عمدتاً در ایام عید طبخ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *