کاهش 30 درصدی مصرف تنباکو در عمان

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی، از تلاش‌های عمان در حمایت از بسته‌بندی ساده برای محصولات تنباکو قدردانی کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، در قانون بسته بندی ساده، استفاده از لوگوها، رنگ‌ها، تصاویر برند یا اطلاعات تبلیغاتی روی بسته های تنباکو ممنوع می‌شود و نام‌ها، مارک‌ها و نام محصولات را به سبک استاندارد رنگ و فونت نمایش داده می‌شود.

این گام با تعهدات کشورهای عضو کنوانسیون چارچوب سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات مطابقت دارد، زیرا کشورعمان به پیگیری بی وقفه خود برای دستیابی به هدف کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 2025 ادامه می‌دهد.

دکتر احمد بن سالم المندری، مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی گفت: «بسته‌بندی ساده یکی از موفق‌ترین سیاست‌ها و مؤثرترین مداخلات بهداشت عمومی در کاهش تقاضای تنباکو است، زیرا جذابیت محصولات تنباکو را کاهش می‌دهد. ما به دنبال کاهش مصرف تنباکو در نسل جوان هستیم.»

وی افزود: «انتظار می‌رود اعمال این سیاست در عمان اثرات مثبتی داشته باشد که در کنار سایر سیاست هایی که در این زمینه اتخاذ می کند، به کاهش نرخ مصرف و رسیدن به هدف مورد نظر یعنی کاهش 30 درصدی مصرف تا سال 2025 کمک کند.»

وزارت بهداشت و کمیته ملی کنترل دخانیات که سازمان‌ها و مؤسسات متعددی را در بر می‌گیرند، اولویت‌شان کاهش مصرف سیگار و دخانیات است.

سازمان بهداشت جهانی استفاده از مجموعه‌ای از اقدامات به نام «شش سیاست» را برای کاهش تقاضا برای تنباکو و محصولات نیکوتین مطابق با کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات توصیه می‌کند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *