تورهای گردشگری ماجراجویی در جبل اخضر

رشته کوه‌های جبل اخضر که در زبان ایتالیایی به معنای مسیر آهنی است، در دل صخره‌ها و دره‌ها واقع شده است. ویا فرتا، گردشگر ایتالیایی، برای اولین بار؛ با استفاده از کابل‌های فولادی که به کمر یا سینه متصل می‌شوند، بر فراز دره‌های جبل اخضر به پرواز در می‌آید.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، وقتی فقط با یک کابل فولادی بر روی دره‌های عمیق به پرواز درمی‌آیید، طبیعتاً سطح آدرنالین‌تان بالا خواهد رفت. این فعالیت ماجراجویانه در حال حاضر برای تمام گردشگران در جبل اخضر در دسترس است. شرکت «تاپ ادونچر» ارائه‌دهنده تورهای گردشگری ماجراجویانه در جبل اخضر است.

کوه‌های الحجر حدود 500 کیلومتر امتداد و 3 هزار متر از سطح دریا بالاتر هستند. با این حال، شرکت تاپ ادونچر در جبل اخضر مجوز راه‌اندازی تورهای ماجراجویانه را از وزارت میراث و گردشگری عمان دریافت کرده است.

مدد بن حرب الریامی، مالک تاپ ادونچر طی مصاحبه‌ای با عمان آبزرور گفت: «افراد زیادی عاشق ماجراجویی و فعالیت‌های این چنینی هستند. کشور عمان غنی از جاذبه‌های ماجراجویانه مثل صخره‌ها و دره‌ها است.»

شرکت بومی تاپ ادونچر همچنین ارائه‌دهنده خدماتی نظیر زیپ لاین، پیاده‌روی، غارنوردی، دره نوردی، کمپینگ و سایر موارد مشابه است.

طول زیپ لاین تاپ ادونچر در جبل اخضر 116 متر است. یکی از گردشگرانی که برای نخستین بار از زیپ لاین استفاده می‌کرد، از تجربیاتش گفت: «واقعاً تجربه خاصی بود. اولین بار بود که چنین چیزی را امتحان می‌کردم. در ابتدا کمی نگران بودم، اما بعد از مدت کوتاهی، این ترس تبدیل به شور و لذت شد. این نوع ماجراجویی را به همه توصیه می‌کنم.»

پروژه ماجراجویی جبل اخضر تحت نظارت حمدان بن ناصر الرمیضی، نماینده مردم نزوا در مجلس شورا در ژوئن 2021 افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *