پیشنهاد سرمایه‌گذاری در مناطق چهارگانه تالاب ولایت ماهوت

سازمان محیط زیست عمان با هدف جذب گردشگر و حمایت از پروژه‌های اکوتوریسم، چهار نقطه را برای سرمایه‌گذاری در تالاب ولایت ماهوت واقع در استان وسطی ارائه می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، ذخیره‌گاه تالاب ماهوت با فرمان سلطنتی شماره 51/2014 راه اندازی شد. این منطقه 2 هزار و 621 کیلومتر مربعی یکی از 25 زیستگاه پرندگان در خاورمیانه است.

ذخایر طبیعی در عمان با طبیعت دیدنی، امکانات کمپینگ و غواصی برای لذت بردن از صخره‌های مرجانی و دیگر گنجینه‌های زیر آب، از جمله جاذبه‌های گردشگری اصلی منطقه هستند.

یکی از مقامات رسمی سازمان محیط زیست گفت: «در قالب بخشی از تلاش‌های خود برای حمایت از اقتصاد ملی و بهره مندی از ذخایر طبیعی، مناقصه‌ای را برای سرمایه گذاری در چهار سایت در ذخیره گاه تالاب ماهوت پیشنهاد داده‌ایم.»

این چهار مکان پیشنهادشده عبارتند از: رَک، فیلام، جزیره ماهوت و جزیره سفید الخناص. این مقام از علاقه مندان به سرمایه گذاری خواسته است تا برنامه عملیاتی برای توسعه این اماکن را ارائه دهند.

طرح سرمایه گذاری باید با قوانین سازمان محیط زیست و وزارت میراث و گردشگری مطابقت داشته باشد. این طرح باید شامل جزئیات نحوه مدیریت پروژه، نحوه جذب بازدیدکنندگان به مناطق چهارگانه و اسناد اعتبار سرمایه گذاری باشد.

به گفته این مقام مسئول، استان وسطی دارای جاذبه‌های متنوعی برای طبیعت گردی از جمله صخره‌های مرجانی، محل‌های لانه‌گزینی و تغذیه لاک پشت‌های دریایی و زیستگاه تکثیر پستانداران دریایی دیگر از جمله وال گوژپشت عربی در حال انقراض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *