آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان باطنه جنوبی

استان باطنه جنوبی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در عمان است. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی، توریستی و فرهنگی مثل سواحل، دریاها، کوه‌ها، چشمه‌های آبی، غارها، دره‌ها، آثار میراث فرهنگی و بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و شهری دیگر است. به عبارت دیگر، این شهر آمیزه‌ای از دوران باستان و مدرنیته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از خبرگزاری عمان، دکتر المعتصم بن ناصر الهلالی، مدیر اداره میراث و گردشگری در استان باطنه جنوبی گفت: «قلعه نخل، قلعه الرستاق، قلعه الحزم، قلعه برکه، قلعه العوابی، قلعه المصنه، قلعه بیت النعمان و برج الخمیس از جمله اماکن تاریخی پرطرفدار در این استان هستند که در طول سال گذشته، بیش از 7 هزار گردشگری از سراسر دنیا از آن بازدید کردند.

عین الکسفا و عین الثواره مقصدی برای درمان برخی بیماری‌ها هستند و دره های الحقین، بنی عوف، بنی هانی، الصحطان، قریاتی، کن و بلد سیت از جمله مقاصد مورد علاقه عاشقان ورزش‌های ماجراجویی کوهستانی است.

بازارهایی مانند بازار رستاق و نخل در این استان واقع شده‌اند که حکایت از فولکلور باستانی دارد و به ویژه در ایام تعطیلات رسمی شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان است.

وی به خبرگزاری عمان در ادامه گفت: «طرحی داریم که وزارت میراث و گردشگری به نمایندگی از اداره میراث و گردشگری استان باطنه جنوبی در دوره آتی برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری مثل قلعه‌ها روی آن کار می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *