گشت‌وگذاری در روستای سیداب؛ محل تلاقی دریا و کوهستان

سخت‌ترین بخش شاهکارهای انسان همیشه خود تلاش فیزیکی نیست. اغلب، این استقامت ذهنی است که برای رسیدن به هدف مورد نیاز است.

به گزارش عمان چنس،پیاده‌روی در مسیر ده کیلومتری روستای سیداب کار دشواری به نظر نمی‌رسد، اما اینکه بخواهید ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید، باید توانایی ذهنی بالایی داشته باشید. بهترین زمان برای شروع کوهپیمایی در سیداب، تنها چند دقیقه قبل از طلوع آفتاب است. این کار را می‌توان در عصر هم انجام داد، اما بهتر است قبل از تاریکی بازگردید.

پیاده‌روی دقیقا در خیابان ال سعیدیه آغاز می‌شود. در این حین، پرچم آشنای زرد، سفید و نارنجی در ابتدای مسیر به شما خوشامد می‌گوید. یک تابلوی طلایی رنگ هم از گردشگران درخواست می‌کند در حفظ تمیزی محیط اطراف کوشا باشند.

هیجان‌انگیزترین بخش به قسمت اول ماجرا مربوط می‌شود، چون باید با استفاده از نردبان و زنجیز از کوه بالا بروید تا به قله برسید. اگر خودتان را به موقع به نوک قله برسانید، با تصویری رؤیایی از طلوع خورشید روبه‌رو خواهید شد. تصویر درخشش خط ساحل در حین طلوغ خورشید زمستانی، هر گردشگری را مجذوب زیبایی‌اش می‌کند.

با کمی پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به ساحل برسانید. انواع مرجان‌ها با سنگ‌ریزه‌‌های کوچک در ساحل سیداب به چشم می‌خورند.

با اندکی پیاده‌روی می‌توانید به صخره فیل برسید که یکی از مشهورترین جاذبه‌های سیداب محسوب می‌شود. جزر و مدهای زیبایی در این ناحیه به چشم می‌خورد.

در انتهای ساحل، به گورستانی قدیمی برخورد خواهید کرد که گفته می‌شود محل استراحت سربازان جنگ جهانی اول هم بوده است. اگر از این قسمت از ساحل می‌خواهید به کوهستان بروید، باید تجهیزات کوهنوردی داشته باشید.

پس از اندکی قدم زدن در آب‌های زلال منطقه و رسیدن به ارتفاعات، می‌توانید همین مسیر زیبا و منحصربه‌فرد را برگردید. همچنین، می‌توان با قایق موتوری به عقب برگشت تا از آنجا شاهد زیبایی‌های شگفت‌انگیز باشید.

نکته مهم: هرگز فراموش نکنید که وسایل و تجهیزات کوهنوردی و پیاده‌روی طولانی مدت مثل کفش محکم، عینک آفتابی، شلوار پوشیده و دستکش کوهنوردی به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *