برپایی نمایشگاه هنری در بازار ماهی فروشان مطرح

شهردار مسقط در تاریخ 14 فوریه، نمایشگاه هنری بازار ماهی فروشان مطرح را افتتاح کرد. این نمایشگاه به سرپرستی راسمیه الزادجالی تا 2 مارس برپا خواهد بود.

شاید در ظاهر، منظره و بوی تعفن ماهی‌ها در طبقه همکف خوشایند برخی از بازدیدکنندگان نباشد، اما گردشگران داخلی و خارجی متعددی در طول سال از این بازار دیدن می‌کنند. در میان هیاهوی ماهی فروشان، اکنون یک پیشنهاد منحصربه‌فرد پیشِ روی بازدیدکنندگان از این بازار قرار دارد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، نمایشگاه هنری «کلاٌ مِنا» توسط شهردار مسقط، احمد بن محمد الحمیدی، افتتاح شد. هدف از انتخاب بازار ماهی فروشان، نمایش ویژگی‌های برجسته ولایت مطرح و برجسته کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان مسقط است.

رسمیا نور محمد الزادجالی، متصدی نمایشگاهی که آثار سه هنرمند به نام‌های صفا ارواس، المیرا ابوالحسنی و ریحام نورالزادجالی را به نمایش می‌گذارد، طی مصاحبه‌ای با مسقط دیلی گفت: «موقعیت استراتژیک سوق مطرح و ارتباط آن با گذشته باعث شده است بازدیدکنندگان زیادی از آنجا دیدن کنند. این بازار فضای اختصاصی برای برپایی نمایشگاه ندارد. به همین خاطر، مجبور شدیم از محلی استفاده کنیم که در عمل یک ساختمان متروکه بود. این تضاد در نوع خودش بسیار جالب توجه است.»

گردشگرانی که به بازار ماهی فروشان مراجعه می‌کنند، معمولاً از جو حاکم بر آنجا عکس برداری می‌کنند. با این حال، بسیاری از آن‌ها بی خبر هستند که طبقه مزانین این سوق هم می‌تواند سوژه جذابی باشد.

یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه در چنین مکانی، مبارزه با ظلم جمعی نسبت به اقشار خاص جامعه است که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

در ادامه، به سه هنرمند برجسته در این نمایشگاه اشاره می‌شود:

صفا اوراس (مراکش): کارهای این هنرمند عمدتاً انتزاعی هستند و نوعی پیچیدگی و تنش دائمی در کارهای وی دیده می‌شود. رنگ اکثر کارهای صفا سفید است.

المیرا عبدالحسنی (ایران): عمده کارهای خانم عبدالحسنی از نوع تجسمی هستند. او سعی دارد هویت‌های انسانی و جایگاه هر فرد در شبکه انسانی را به نمایش بگذارد. وی از شیشه به عنوان ابزار اصلی کار خود بهره می‌گیرد.

ریحام الزادجالی (عمان): این هنرمند از تلفیق نقاشی، عکاسی و هنر بهره می‌برد. وی از فضاها و روش‌هایی بهره می‌گیرد که اجازه تفکر آزادانه به مخاطب را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *