حضور 24 هنرمند از 11 کشور در کمپ بین‌المللی مجسمه‌سازی صحار

هشتمین دوره کمپ بین المللی مجسمه سازی از 10 تا 18 فوریه در وادی الجزی صحار به منظور ترویج هنر و حمایت از گردشگری در کشور عمان برگزار می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این رویداد توسط فرمانداری باطنه شمالی، دفتر والی صحار و شهرداری صحار سازماندهی شده است.

دکتر علی الجابری، سرپرست این کمپ، در گفت‌وگو با مسقط دیلی توضیح داد: «از این 24 مجسمه ساز، دو نفر آن‌ها عمانی هستند. سایر هنرمندان از کشورهای روسیه، آمریکا، ایتالیا، آلمان، ترکیه، مصر، کویت، امارات، مراکش، تونس، سوریه، لبنان و سودان در کمپ بین‌المللی صحار شرکت خواهند کرد.»

الجابری افزود: «این اردو فرصتی برای مجسمه سازان برای تبادل دانش و تخصص در زمینه مجسمه سازی با سنگ مرمر، سنگ و چوب خواهد بود.»

کمپ بین‌المللی صحار در راستای چشم‌انداز 2050 عمان جهت کاهش حداکثری تولید کربن برگزار خواهد شد.

در این کمپ، یک همایش تحت عنوان «یک دهه مجسمه‌سازی» با حضور نویسندگان، منتقدان و دانشگاهیان عمانی و خارجی برگزار می‌شود. از دیگر فعالیت‌های در دستور کار، رویدادهای فرهنگی و هنری و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مدل سازی و نجاری دیجیتال است.

الجابری در بخش دیگری از مصاحبه‌اش افزود: «قصد داریم هنرمندان شرکت‌کننده را به روستاهای کوهستانی صحار ببریم تا از اماکن گردشگری آنجا دیدن کنند. این اقدام که برای ترویج صنایع خلاق تدارک دیده شده است، در راستای چشم‌انداز 2040 محسوب می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *