به مناسبت روز ملی صنعت در عمان: رشد و شکوفایی اقتصاد در گرو صنعت پیشرفته

فیصل بن عبدالله الرواس، رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت عمان در بیانیه‌ای به مناسبت روز صنعت عمان گفت: «صنعت یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در کشور است و به رشد اقتصاد ملی و رونق فضای کسب و کار در کشور کمک می‌کند.»

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، راوس با استناد به آمار رسمی اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی اسمی عمان در 9 ماهه نخست سال 2022، حدود 30.4 درصد افزایش یافته و کل ارزش افزوده فعالیت‌های غیرنفتی بالغ بر 20.8 میلیارد ریال عمان بوده که 14.9 درصد افزایش یافته است.

این آمار همچنین حاکی از افزایش نرخ ارزش افزوده فعالیت‌های صنعتی تا پایان سه ماهه سوم سال 2022 است که دلیل آن افزایش حدود 65.6 درصدی ارزش افزوده صنایع تولیدی است.

به گزارش راوس، سهم فعالیت‌های صنعتی در تولید ناخالص داخلی تا پایان سپتامبر 2022، 19.28 درصد بود، در حالی که صنایع تولیدی 48.3 درصد از کل تولید را به خود اختصاص دادند.

بخش تولید یکی از بخش‌های امیدوارکننده برای جذب سرمایه‌گذار مستقیم خارجی است. ارزش سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش صنایع تولیدی در سال 2021 حدود 1.7 میلیون ریال عمان معادل 9.6 درصد از کل سرمایه گذاری‌ها برآورد شده است.

رواس افزود: «بخش صنعت با چالش های زیادی مواجه است که نیازمند همکاری دولت و بخش‌های صنعتی خصوصی برای یافتن راه حل‌های مناسب برای این چالش‌ها، توسعه صنعت ملی و ایجاد انگیزه در کادر انسانی برای توسعه این بخش است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *