افتتاح آکادمی هوانوردی عمان در فرودگاه صحار

آکادمی هوانوردی عمان دیروز پنجشنبه مراسمی را به مناسبت افتتاح مقر اصلی خود در سایت فرودگاه صحار در استان باطنه شمالی برگزار کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این سایت مساحتی بالغ بر 70 هزار متر مربع را در بر می‌گیرد که شامل امکانات متعددی از جمله ساختمان شبیه ساز پرواز، آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما، برج مراقبت، پارکینگ هواپیما و کریدور عبور هواپیما و سایر امکانات است.

این مراسم به سرپرستی مهندس سعید حمود المعالی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

آکادمی یادشده به اتباع عمانی در بخش هوانوردی آموزش می دهد تا بتوانند وارد بازار کار شوند. از سوی دیگر، آکادمی هوانوردی پذیرای کارآموزان سایر کشورها هم خواهد بود و تمرینات سطح بالایی را در زمینه ‌ای هوانوردی غیرنظامی و نظامی در منطقه خاورمیانه و آفریقا ارائه خواهد داد.

عبدالله مراد البلوشی، مدیر عامل آکادمی هوانوردی عمان اعلام کرد که آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما در این آکادمی برای هواپیماهای کوچک و بزرگ مورد علاقه تجار طراحی شده است.

وی افزود: این آکادمی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیماهای آکادمی و سایر هواپیماهای متعلق به شرکت ها و افراد دیگر را ارائه می‌دهد. البلوشی افزود که این آکادمی دارای 16 پارکینگ هواپیما در اندازه‌ها و برای اهداف مختلف است. در جای دیگری، وی اشاره کرد که چنین برنامه‌هایی به توسعه و احیای بخش هوانوردی دولتی و خصوصی در عمان کمک شایانی می‌کند.

آکادمی هوانوردی عمان اولین موسسه معتبر آموزش هوانوردی غیرنظامی در عمان است که مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی مثل «اعطای گواهی خلبانی حمل و نقل هوایی»، «آموزش هوانوردی نظامی» و «گواهی خلبانی شخصی» را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، 100 کارآموز در آکادمی هوانوردی مشغول تحصیل هستند و در مارس 2023 فارغ‌التحصیل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *