سیستم یکپارچه ارزیابی عملکرد کارکنان دولت در عمان

مهد بن سعید علی باوین، وزیر کار عمان، با صدور فرمانی، سیستم یکپارچه ارزیابی عملکرد کارکنان دستگاه اداری دولتی را تصویب کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این سیستم توسط مدیران صفی و بخش‌های منابع انسانی برای سنجش  عملکرد کارکنان و ارزیابی مشارکت‌ها و دستاوردهای آنها اعمال خواهد شد.

محمد مبارک الکلبانی، دستیار مدیر کل مطالعات حقوقی و دستیار مدیر پروژه سامانه اجاده، اعلام کرد که این مصوبه از روز دوشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد.

وی گفت: «ضوابط نیروی انسانی این سامانه مشمول کلیه کارکنان واحدهای دستگاه‌های اجرایی کشور می‌شود که بیش از شش ماه سابقه خدمت داشته باشند.»

به گفته کلبانی، هدف اصلی آن است که ارزیابی عملکرد دو بار در سال صورت پذیرد. هدف این سیستم اندازه‌گیری عملکرد کارکنان و فرآیند ارزیابی‌ها بر اساس یک چارچوب قانونی یکپارچه برای همه کارمندان دولت است.

وی همچنین گفت: ارزیابی‌ها براساس برنامه‌های هر اداره انجام می‌شود که تهیه‌ آن به عهده مدیر صفی است.

این گزارش می افزاید: از این به بعد، کارکنان دولت با برچسب‌های «عالی»، «خیلی خوب» و «خوب» تقسیم‌ بندی خواهند شد. بر حسب برچسبی که به هر کارمند اختصاص داده می‌شود، هدایا و پاداش‌هایی تعریف شده است.

بر اساس این تصمیم، نمره‌ی عملکردها از 1 تا 100 خواهد بود. بدین ترتیب، 90 تا 100 در دسته‌ی امتیاز عالی، 80 تا 90 در دسته‌ی امتیاز خیلی خوب، 70 تا 80 در دسته‌ی خوب، 55 تا 70 در دسته‎ی رضایت بخش و نمره‌ی کمتر از 55 در دسته‌ی نامطلوب و ضعیف قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *