مزایده دولت عمان برای پروژه توسعه متروی مسقط

دولت عمان اولین گام را برای اجرای پروژه ریلی متروی پایتخت آغاز کرده است. این برای اولین بار است که دولت چنین پروژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، دولت برای اجرای کامل این پروژه، نیازمند همکاری بین بخشی و مشاوره‌های مختلف است. در همین راستا، طرح مناقصه‌ای از سوی وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان اعلام شده است.

این مناقصه بخشی از اولین مطالعه مشاوره‌ای متروی مسقط خواهد بود که مدتی است در مراحل برنامه ریزی و بحث قرار گرفته است.

در بخشی از این مناقصه آمده است: «وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال عقد قرارداد با یک مشاوره‌ی معتبر برای حمایت از این وزارتخانه در ارائه تصمیمات کلیدی مربوط به پروژه متروی مسقط است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این پروژه یکی از الزامات کلیدی حمل‌ونقل انبوه بر اساس مطالعات مختلف شناسایی شده و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مالک اصلی پروژه، نیازمند دریافت حمایت‌هایی طبق استانداردها و آخرین اصول است.»

آخرین مهلت دریافت پیشنهادات مربوط به مناقصه، 1 فوریه 2023 خواهد بود.

بر اساس گزارش عمان چنس به روز رسانی سیستم حمل و نقل عمومی یکی از اصول کلیدی در عمان خواهد بود، زیرا وزارت مسکن و شهرسازی برنامه بلندپروازانه توسعه مسقط بزرگ را به تازگی آغاز کرده است.

هدف از این پروژه، آمادگی برای افزایش جمعیت، جذب سرمایه گذاری‌های ملی و بین‌المللی، توسعه حمل و نقل، افزایش کیفیت خدمات، تقویت زیرساخت‌ها و حفاظت از محیط زیست است.

بنا بر این گزارش، پروژه مسقط بزرگ با ارائه یک شبکه حمل و نقل یکپارچه مناسب برای رفت و آمد شهروندان و همچنین تسهیل فعالیت‌های ورزشی و بهداشتی، زندگی در پایتخت را تسهیل خواهد کرد. از سوی دیگر، بخش‌های حمل و نقل و لجستیک مانند جاده‌ها، بنادر و فرودگاه‌ها در دستور کار مجریان پروژه مسقط بزرگ قرار دارد.

مهندس سعید بن حمود المعاولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با پروژه مسقط بزرگ گفت: «مطالعات متعددی در رابطه با تأثیر اقتصادی این پروژه صورت گرفته‌اند. ما به دنبال ایجاد یک تیم قوی برای متروی مسقط هستیم تا در بلند مدت، هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *