موج سرمای بی‌ سابقه در عمان

ساکنان ولایت الحمره با مناظر عجیبی روبه‌رو شدند که کمتر با آن‌ها در زندگی‌شان مواجه شده‌اند: بارش برف در بلندترین نقطه‌ی این منطقه، یعنی رشته کوه جبل شمس.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این کوه که در ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا قرار دارد، به خاطر وجود درختان ارس معروف است. ساکنین جبل شمس شاهد بارش برف در امتداد 7 کیلومتری رشته کوه بودند؛ به طوریکه بارش برف تا چندین روز ادامه داشت.

آن دسته از ساکنین الحمره که برای ثبت مناظر نادر کشور عمان، خودشان را به جبل شمس رسانده بودند، از منظره‌ی بارش برف عکس گرفتند. درختان ارس پوشیده از برف برای الحمره‌ای‌ها جذابیت خاصی داشت.

بارندگی‌های مداوم باعث لغزندگی جاده‌ها شده‌اند. در همین راستا، پلیس سلطنتی عمان از رانندگان درخواست کرده است که نهایت احتیاط را به خرج دهند و فاصله‌ی ایمن را رعایت کنند.

سلمان المقیمی، ماجراجو و راهنمای تور، طی مصاحبه‌ای با عمان آبزرور اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند مسیر پیاده‌روی 8 کیلومتری به سمت کوهستان را به مدت چهار ساعت بپیمایند. هر چند، گردشگران فراموش نکنند که لباس گرم به همراه داشته باشند و طبق تابلوهای راهنما حرکت کنند.

بارش برف سنگین در جبل شمس، توجه رسانه‌های عمانی را به خود جلب کرده است. بدون شک، گردشگران متعددی در این هفته به جبل شمس خواهند آمد تا لحظاتی به‌یادماندنی را برای خودشان و همراهانشان ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *