برگزاری ششمین دوره جشنواره شتردوانی البشایر

ششمین دوره جشنواره شتردوانی عربی البشایر در تاریخ 13 فوریه 2023 در استان الدخیلیه برگزارخواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این جشنواره در بازه زمانی 13 تا 18 فوریه در میدان مسابقه شترهای البشایر در ولایت آدم، واقع دراستان داخلیه با حضور صاحبان شتر از عمان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار خواهد شد.

سید اسعد بن طارق آل سعید، معاون نخست وزیر در امور روابط و همکاری های بین المللی و نماینده ویژه پادشاه عمان، تأیید کرد که جشنواره البشایر در ششمین دوره خود در این فصل در چارچوب چشم انداز ترویج آداب، سنت‌ها و ارزش‌های اصیل عمان برگزار می‌شود.

بن طارق در مصاحبه‌ای گفت: «جشنواره البشایر برای مسابقات شتر اصیل عربی یکی از برجسته‌ترین رویدادهای ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در سلطان نشین عمان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. میدان البشایر محل گرد هم آمدن شتردارانی است که می‌خواهند به دستاوردهای ورزشی برسند و با سایر همتایان‌شان به رقابت بپردازند.»

وی در جای دیگری از مصاحبه‌اش افزود: «یکی دیگر از اهداف جشنوراه، تقویت جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی بین عمانی‌ها و حتی مردم سایر کشورها است. همه ساله، همزمان با برگزاری مسابقه شتردوانی، رویدادهای فرهنگی مختلفی نیز برگزار می‌شود. خوشبختانه، هر دوره، بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می‌شود.»

به گزارش عمان چنس، این جشنواره با نگاه اقتصادی و با تقویت مشارکت جامعه محلی در فعالیت‌های مالی انجام خواهد شد. بدین ترتیب، شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های کلان‌تر فراهم می‌شوند. مسئولان برگزاری مسابقه در همکاری مستقیم و نزدیک با وزارت میراث و گردشگری و وزارت اقتصاد عمان هستند.

نماینده پادشاه عمان در آخر مصاحبه‌ی خود برای تمام شرکت‌کنندگان آرزوی خوشبختی و موفقیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *