افزایش 20 درصدی سوددهی بانک‌های عمانی در بورس

مجموع سود خالص بانک های عمانی فهرست شده در بورس اوراق بهادار مسقط به رشد 20.6 درصدی رسید.

به نقل از عمان چنس و بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، نتایج اولیه مالی که اخیراً توسط بانک‌های پذیرفته شده در بورس مسقط اعلام شد، حاکی از افزایش سود همه بانک‌ها و افزایش شاخص‌های مالی مختلف آنها بود.

افزایش سود بانک‌ها در بورس حاکی از بهبود وضعیت بانک‌ها پس از همه‌گیری کووید-19 و تلاش‌های دولت برای کاهش اثر بخشی این ویروس بر بخش‌های مختلف اقتصادی عمان بود.

بالاترین سود مربوط به بانک مسقط به مبلغ 200 میلیون ریال عمانی بود. به عبارتی، بانک مسقط یک سود 5.9 درصدی به نام خود ثبت کرد.

بانک ملی عمان با سود خالص بالغ بر 48 میلیون ریال عمان و رشد 59.2 درصدی در رتبه دوم قرار گرفت.

بانک بین‌المللی صحار با ثبت سود خالص 34 میلیون ریالی و 23 درصدی در رتبه سوم جا گرفت. سود بانک ظفار هم 34.1 میلیون ریال یا به عبارتی، 36 درصد در مقایسه با سال گذشته بود.

صورت‌های مالی اولیه بانک‌های عمانی نشان می‌دهد که کل دارایی‌های بانک‌ها تا 31 دسامبر 2022 به 35 میلیون و 990 هزار ریال افزایش یافته است که نسبت به ارقام ثبت‌شده در پایان سال 2021 حدود 90 میلیون ریال افزایش داشته است.

همه بانک‌ها در سال گذشته افزایشی در کل دارایی‌های خود ثبت کردند، به استثنای بانک مسقط که دارایی‌های آن از حدود 13.1 میلیارد دلار به 12.7 میلیارد دلار کاهش یافت و کاهش 2.3 درصدی را ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *