بانک توسعه عمان تاکید کرد: تأمین مالی تمام پروژه‌های کوچک،متوسط و بزرگ

بانک توسعه عمان موسوم به ODB در بیانیه ای گفته است: در راستای عمل کردن به دستورات سلطان عمان، در حال به کارگیری تمام منابع موجود است تا رشد اقتصادی ایجاد شود؛ هدفی که به منظور رفاه ساکنین عمان، یکی از آرمان‌های دیرینه دولت این کشور بوده است.

به گزارش سازمان خبری عمان،قرار است تا پایان سال 2040، رشد اقتصادی قابل توجهی در اقتصاد کشور عمان ایجاد شود.

در جای دیگری از بیانیه بانک توسعه عمان آمده است: «بانک با نظارت و پیگیری وزارت اقتصاد با جدیت کار می‌کند تا نقش توسعه یکپارچه خود را تقویت کند. هدف اصلی آن است که میزان فعالیت مشابهی در تمام استان‌های عمان صورت پذیرد تا از تمام پتانسیل‌های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده شود.»

بانک توسعه عمان بر عزم خود مبنی بر تأمین مالی تمام محصولات، نیازها و الزامات پروژه‌های کوچک، متوسط و بزرگ تأکید کرد. جهت همگام شدن با اقتصاد جهانی، یکی از اهداف بانک توسعه عمان، تمرکز بر پروژه‌های خود اشتغالی شهروندان است.

برنامه‌های عملیاتی بانک توسعه از سال 2023 به بعد، هدایت منابع به سمت پروژه‌هایی است که ارزش افزوده اضافه دارند و به نفع اقتصاد بومی هر استان عمل می‌کنند. یکی دیگر از اهداف کلی، دستیابی به یکپارچگی اقتصادی محلی از طریق ایجاد مشارکت با کمک مقامات مربوطه برای اطمینان از هماهنگی تلاش‌ها و ارتقای توسعه یکپارچه در استان‌های مختلف است.

بانک توسعه عمان در جای دیگری از بیانیه به وضوح آورده است: «بانک توسعه به دنبال غیر متمرکز سازی ساختارها است. از سویی، برنامه‌های مالی بانک به فعالیت‌هایی معطوف خواهند بود که در راستای انقلاب صنعتی چهارم در جهان هستند.

یکی دیگر از اقدامات بانک توسعه عمان، همکاری نزدیک با دولت این کشور جهت کاهش انتشار کربن تا سال 2050 میلادی خواهد بود. به عبارتی،  پروژه‌های اقتصاد سبز و بومی سازی صنایع در دستور کار قرار دارند تا از این طریق، مشاغل بیشتری نیز ایجاد شوند.

یکی دیگر از اهداف این بانک، افزایش میزان وام‌دهی‌ها تا پایان سال 2025 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *