لغو مالیات برای شرکت‌های خارجی بازار سهام عمان

به گفته مقامات ارشد بازار سرمایه عمان، لغو 10 درصد مالیات بر سود سهام و درآمد حاصل از اوراق قرضه متعلق به سرمایه گذاران خارجی، موجب تقویت سرمایه گذاری خارجی در بورس و اوراق بهادار مسقط (MSX) و افزایش رقابت پذیری آن می‌شود.

هیثم سلیم السلمی، مدیر عامل بورس و اوراق بهادار مسقط اعلام کرده است که به مناسب به سلطنت رسیدن سلطان هیثم و طبق دستور وی، بایستی زمینه برای حضور شرکت‌های خارجی در این کشور فراهم شود. به عبارتی، سلطان هیثم دستور لغو مالیات بر سود سهام و بهره برای سرمایه‌گذاران غیر مقیم را صادر کرد.

هیثم سلیم السلمی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این قانون باعث افزایش تجارت در بورس و اوراق بهادار، افزایش ارزش بازار سرمایه و تقویت نقش بازار سرمایه به عنوان ابزاری برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به چشم انداز 2040 عمان خواهد شد».

سیاست اقتصادی دولت عمان در قبال شرکت‌های خارجی، نشان دادن حداکثر انعطاف است.

به گزارش خبرگزاری عمان، ابلاغیه عدم دریافت مالیات از شرکت‌های خارجی، گام مهمی در راستای پر رونق‌تر کردن بورس و اوراق بهادار مسقط است. این موضوع، انگیزه سرمایه‌گذاران خارجی جهت حضور در عمان را افزایش می‌دهد.

السلمی در انتهای مصاحبه‌اش بیان کرد: «با این قانون، اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس برای سرمایه گذاران جذا‌ب‌تر خواهد بود و ارزش سهام اکثر این شرکت‌ها پایین‌تر از حد استانداردشان تعیین خواهد شد. از سوی دیگر، زمینه برای رقابت میان شرکت‌های خارجی برای حضور در عمان هم افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *