برگزاری نمایشگاه صنایع ملی عمان پس از چهار سال وقفه

پس از چهار سال وقفه، نمایشگاه شرکت‌های عمانی کوچک و متوسط برگزار خواهد شد.

به گزارش مسقط دیلی، نمایشگاه صنایع ملی عمان (OniEX) از 31 می تا 3 ژوئن در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان (OCEC) برگزار خواهد شد.

قرار است شرکت «ایست کوست» اقدام به جذب شرکت‌های متوسط و کوچک برای نمایشگاه کند. خدیجه مبارک البطاشی، مدیر عامل ایست کوست، در گفت‌وگو با مسقط دیلی گفت: «به دلیل همه‌گیری کووید-19، مجبور شدیم نمایشگاه‌ را به مدت چهار سال پیاپی تعلیق کنیم. امسال، انتظار داریم بیش از 70 کارآفرین عمانی از صنایع مختلف در این نمایشگاه شرکت کنند.»

البطاشی افزود: «در این نمایشگاه، توجه ویژه‌ای به بخش نوآوری در صنایع داریم و یکی از اهدفمان، تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود شرایط اقلیمی است.»

به گفته وی، این نمایشگاه زمینه را برای دیدارهای دوجانبه بین بازرگانان و هیئت‌های بازدید کننده و شرکت‌کنندگان فراهم کرده است.

نمایشگاه صنایع ملی عمان همچنین میزان «اجیپشن اگزیبیشن» خواهد بود تا فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای عمان در زمینه صنایع مختلف فراهم شود.

البطاشی در این زمینه به مسقط دیلی گفت: «ما نمایشگاهی جداگانه در ماه فوریه در مصر برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم محصولات تولید عمان را ترویج دهیم و برای رفع نیازهای بازار داخل، سرمایه‌گذاران خارجی قابل اعتماد جذب کنیم.»

البطاشی از صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط خواست تا در این نمایشگاه شرکت کنند: «ما در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شرکت خواهیم تا محصولات ساخت کشور عمان را ترویج دهیم. هر چند، نیازمند حمایت‌های فراوانی در این زمینه هستیم.»

بر پایه این گزارش صنایعی از قبیل نساجی، مبلمان، دکوراسیون منزل، مواد غذایی، کشاورزی، بهداشت، خودرو، مصالح ساختمانی و معماری در نمایشگاه یاد شده شرکت خواهند کرد.

شهریورماه سال گذشته، وزارت بازرگانی و صنعت و سرمایه‌گذاری عمان، آیین‌نامه تشکیل و مدیریت مجامع، مشوق‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها را اصلاح کرد. با این آیین‌نامه، بخش‌های دولتی و خصوصی ملی و بین‌المللی تشویق به حضور در نمایشگاه‌های کشور عمان می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *