بازدید 208 هزار گردشگر از یک جاذبه دیدنی در عمان

بنا به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، تعداد 208 هزار و 423 گردشگر از ولایت جبل اخضر (مشهور به رشته کوه سبزرنگ) در سال 2022 بازدید به عمل آوردند.

به گزارش عمان چنس، با توجه به اینکه جبل اخضر آب و هوای تابستانی معتدل و زمستان‌های نسبتاً سرد دارد، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به آنجا سفر کنند. از آنجا که هتل‌های مناسب و مجهزی نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند، هر گردشگری تهییج می‌شود تا از این رشته کوه جذاب بازدید به عمل آورد و ضمن بازدید از زیبایی های طبیعی منطقه، ورزش‌های شاداب متعددی نیز به انجام رساند.

جبل اخضر یکی از مناطق بکر کشور عمان به شمار می‌رود که مرکز پرورش محصولات کشاورزی بومی زیادی از قبیل انار، انگور، هلو، زردآلو، گل رز و همچنین مرکز تولید محصولات دامی متنوع نیز به شمار می‌رود. در این ولایت، بناهای سنتی زیادی هنوز پابرجا هستند که هر گردشگری از آسیا، حاشیه خلیج فارس، اروپا و حتی آمریکا را مجذوب خود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جبل اخضر-عمان

بر اساس گزارش‌های مؤثق، 112 هزار و 619 شهروند عمانی در سال 2022 از این منطقه بازدید کردند. به علاوه، 13 هزار و 428 توریست از عربستان سعودی، یک هزار و 543 توریست از امارات، یک هزار و 236 توریست از کویت، 746 توریست از قطر و 51 نفر نیز از بحرین از منطقه جبل اخضر بازدید داشتند.

این گزارش می افزاید: در همین حال، 72 هزار و 294 توریست از سایر کشورهای دنیا در سال گذشته میلادی به جبل اخضر سفر داشته اند.

وجود شرایط اکوتوریسمی و ماجراجویی‌های منحصربه‌فرد در جبل اخضر باعث می‌شود بسیاری از گردشگران تصمیم به پیاده‌روی در دره‌های اطراف بگیرند. ناگفته نماند که بازدید از غارها و فعالیت‌های کوهنوردی منجر به آشنایی گردشگران با فرهنگ بومی حاکم بر ولایت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *