جزئیات تعطیلات رسمی عمان در سال 2023

تعطیلات در عمان

هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان فرمان تعطیلی‌های رسمی در سال 2023 را برای دستگاه‌های اداری دولتی و مؤسسات خصوصی در زمان مناسبت‌های ملی و مذهبی صادر کرد.

به گزارش عمان چنس، به موجب این فرمان، تعطیلات شامل سال نو اسلامی، میلاد پیامبر اکرم (ص)، اسراء و معراج پیامبر اسلام (ص)، روز ملی سلطنت، عید فطر و تعطیلات عید قربان است.

در این فرمان سلطنتی آمده است: «به مناسبت سال نو اسلامی، اول محرم تعطیل رسمی است. 12 ربیع‌الأول نیز به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) تعطیل خواهد بود. تعطیلات اسراء و معراج نیز در 27 رجب به قوت خود باقی است.»

بیشتر بخوانید:

19 و 18 نوامبر به مناسبت روز ملی عمان تعطیل رسمی خواهد بود. 11 ژانویه نیز به مناسبت سالگرد تاجگذاری هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان تعطیل رسمی اعلام شده است.

به علاوه، تعطیلات عید فطر از 29 ماه مبارک رمضان تا سوم شوال برگزار خواهد شد. تعطیلات عید قربان مؤرخ 9 تا 12 ذی‌الحجه است.

در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس جمعه و شنبه دو روز تعطیلی آخر هفته است.

برخی کشورهای مسلمان که در گذشته ۲ روز پنجشنبه و جمعه را به‌عنوان تعطیلات هفتگی خود انتخاب کرده بودند، تعطیلی پنجشنبه را به شنبه منتقل کرده‌اند، ازجمله کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس که در هفته ۲ روز پنجشنبه و جمعه تعطیل بودند، در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در سال ۲۰۰۸ تصمیم به تغییر تعطیلات پایان هفته خود گرفتند و در یک دوره پنج‌ساله، روز شنبه جایگزین تعطیلی پنجشنبه شد، افغانستان نیز از جمله این کشورهای مسلمان بوده که روز شنبه را جایگزین تعطیلی پنجشنبه کرده‌است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *