جزئیات همه‌ گیری کرونا در عمان

کرونا در عمان

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان عمان مجدداً اقدامات احتیاطی مثل ماسک زدن و حتی واکسن زدن را جهت عدم ابتلا به کووید-19 به کار گرفتند.

به گزارش عمان چنس، با توجه به شیوع موج جدیدی از انتشار این عفونت ویروسی در سراسر دنیا، بسیاری از کشورها در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مسافرانی که از چین می‌آیند، اکنون در بیش از ده کشور با محدودیت‌هایی جهت ورود به آن‌ها روبرو هستند، زیرا نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در آن کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

قطر آخرین کشوری – اولین کشور در منطقه – است که  آزمایش کووید را برای مسافران چینی الزامی کرده است.

دکتر کی پی رامان، متخصص قلب و رئیس بیمارستان بین‌المللی الحیات طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌شود موج جدیدی از کووید-19 در راه باشد که حتی بیش از سویه‌های دیگر می‌تواند گسترش داشته باشد. هر چند خوشبختانه، این سویه به اندازه نوع دلتا خطرآفرین نیست. در هر صورت، احتمال مرگ و میر ناشی از عفونت‌های ویروسی را نباید نادیده گرفت.»

دکتر رامان افزود: «افزایش مراجعات به بخش ICU را شاهد بوده‌ایم. چند مورد فوتی هم ثبت شده است. بیشتر فوتی‌ها مبتلا به چندین بیماری مختلف بوده‌اند.»

دکتر رامان با اشاره به این موضوع که برخی کشورها فاز چهارم و پنجم واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند، به ساکنین کشور عمان پیشنهاد کرد: بهترین اقدام احتیاطی جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ویروسی، ماسک زدن و دریافت واکسن است. «وقتی فرد به عفونت مبتلا می‌شود، می‌توان با داروهایی، جلوی عود علائم را گرفت. هر چند، ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه، زدن ماسک و واکسیناسیون است.»

آن طور که به نظر می‌رسد، موارد ابتلا به کووید-19 در عمان مجدداً در حال افزایش است و کارشناسان تأکید دارند که مردم باید خود را با این شرایط وفق دهند. هر چند، نیازی به نگرانی از شیوع کووید-19 در عمان نیست، چون واکسیناسیون‌ها به طور گسترده‌ای انجام شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *