مرمت بیش از 3 هزار محوطه باستانی در عمان

به گفته یکی از مقام‌های ارشد وزارت میراث و گردشگری، اقدامات و تلاش‌های این وزارتخانه منجر به مرمت و بازسازی بیش از 310 قلعه، مسجد، محوطه و آثار باستانی در عمان برای سال 2022 شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، کارزار مرمت آثار باستانی یکی از مسئولیت‌های کلیدی این وزارتخانه با هدف حفظ میراث معماری و باستان شناسی عمان برای نسل های آینده است.

بنا بر این گزارش، از میان 310 محوطه تاریخی و باستانی مرمت شده، 83 قلعه و دیوار باستانی، 145 برج و 80 مسجد مورد مرمت قرار گرفتند.

در این بین، 3 هزار و 423 محوطه باستانی دیگر برای مرمت و نگهداری شناسایی شده است. وزارت میراث و گردشگری، مناقصه مرمت و نگهداری محوطه‌ها و آثار باستانی را اعلام کرده است و خواهد کرد. به عنوان مثال، مرمت قلعه صحار، بازسازی قلعه جیبرین و السیب هم به عهده بخش خصوصی بوده است.

از جمله پروژه های عمده در دست مرمت می‌توان به قلعه المره، قلعه المنیخ، قلعه و مسجد عبری، قلعه المنترب، قلعه الواصل و قلعه المصنع اشاره کرد.

یکی از مقام‌های وزارتخانه  میراث و گردشگری  در مصاحبه‌ای گفت: «تلاش‌های دولت عمان برای مرمت این آثار قابل ستایش است. آنها گنجینه‌های ملی ما و منعکس کننده سنت و تاریخ عمیق و قوی ما هستند. ما باید افتخار کنیم و مردم باید برای اطمینان از حفظ این گنجینه‌های ملی تلاش کنند.»

وی در ادامه افزود: « گردشگری یک محرک کلیدی اقتصاد است و عمان از جاذبه‌های فراوان برخوردار است. این وزارتخانه در حال برداشتن گام‌های مثبتی است اما در کنار حفظ و حراست از این اماکن، باید امکانات بیشتری برای بازدید گردشگران از این مکان‌ها فراهم شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *