افزایش بیش از 177 درصدی گردشگران در عمان

طبق اعلام وزارت میراث و گردشگری عمان، همزمان با شروع فصل زمستان، تعداد گردشگران ورودی به این کشور 177 درصد افزایش پیدا کرد که همین امر، باعث تحول اساسی در حوزه گردشگری کشور عمان شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقلذاز مسقط دیلی، در ژانویه 2023، بیش از 295 هزار نفر از عمان بازدید کردند. اما در ژانویه 2022، تعداد گردشگران حوالی 106 هزار نفر بود.سلیم بن محمد المحروقی، وزیر میراث و گردشگری، اخیراً اعلام کرد که بخش گردشگری عمان به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

محروقی با بیان جزئیات چند پروژه که در مرحله برنامه ریزی و یا پایه ریزی قرار دارند، در توئیتی اعلام کرد: «تمام شاخص‌ها حاکی از بهبود وضعیت گردشگری در عمان هستند.»

امارات متحده عربی با 83 هزار بازدیدکننده، بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده بود. پس از امارات، کشورهای هند، آلمان، ایتالیا، انگلیس، چین، یمن و پاکستان قرار می‌گرفتند.

به دنبال افزایش ورود گردشگران، درآمد هتل های 3 تا 5 ستاره در ژانویه 2023 نسبت به ژانویه 2022 جهش قابل توجهی به ثبت رساند. طبق آمارهای مرکز ملی آمار عمان، درآمد هتل‌های 3 تا 5 ستاره حدود 50.8 درصد افزایش یافت و به بیش از 20 میلیون ریال رسید.

میزان اِشغال هتل‌ها هم 31.3 درصد رشد داشت و به رقم کلی 53.7 درصد در ژانویه 2023 رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *