امضای تفاهم‌نامه عمرانی 3.6 میلیون ریالی در شرقیه جنوبی

فرماندار شرقیه جنوبی روز سه شنبه چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش بیش از 3.6 میلیون رونی امضا کرد که بر اساس آن چندین پروژه عمرانی در ولایت های صور، جعلان بنی بوعلی و مصیره بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این قراردادها توسط دکتر یحیی بن بدر مالک المعالی، فرماندار شرقیه جنوبی، همراه با تعدادی از شرکت‌های مجری این پروژه‌ها امضا شد.

اولین توافقنامه برای احداث پارک عمومی صور در زمینی به مساحت 195 هزار متر مربع به ارزش 3.2 میلیون ریال بود. این پارک همچنین دارای هتل، کلبه، دریاچه، سرویس بهداشتی، ساختمان تجاری، زمین ورزشی چند منظوره، رستوران، کافه، پارک آبی، مدرسه سوارکاری، سالن چند منظوره و ساختمان اداری بود.

بر اساس توافق دیگری، یک پروژه تجاری به مساحت 6 هزار متر مربع در ولایت جعلان بنی بوعلی به ارزش 170 هزار ریال به بهره‌داری می‌رسد.

همچنین، یک پروژه تجاری در ولایت مصیره در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع با هزینه 90 هزار ریال به بهره‌داری خواهد رسید. در این پروژه، پمپ بنزین، چندین مغازه و سایر امکانات عمومی در دسترس خواهند بود.

چهارمین قرارداد مربوط به احداث یک بازار سنتی یکپارچه در زمینی به مساحت 5 هزار و 600 متر مربع با هزینه 116 هزار ریال بود.

دکتر یحیی طی مصاحبه‌ای گفت: « این تفاهم نامه‌ها به دنبال دستیابی به پایداری مالی، جذب سرمایه گذاری و افزایش درآمد و تضمین تامین منابع مالی لازم برای پروژه‌های عمرانی است.»

از سوی دیگر، برای نخستین بار، نقش بخش خصوصی در استان شرقیه جنوبی در پروژه‌های عمرانی تا این اندازه برجسته می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *