اختصاص 30 الی 40 میلیون متر مربع برای احداث مجتمع‌های مدرن در عمان

عمان-کاماپرس

وزیر مسکن و شهرسازی عمان اعلام کرد: حدود 30 تا 40 میلیون مترمربع زمین در ولایت‌های استان مسقط،(شهر صلاله در ظفار و شهر صحار در بطینه شمالی )برای سرمایه گذاری جهت احداث شهرهای مدرن با خدمات یکپارچه اختصاص داده شده است.

خلفان بن سعید الشعیلی، در مصاحبه با تلویزیون عمان گفت: «وزارت مسکن و شهرسازی در سال 2022 نزدیک به ۲۳ هزار قطعه زمین را بر اساس شرایط جدید توزیع کرد که اکثراً با استقبال مثبتی روبه‌رو شد. این وزارتخانه، بر اساس اولویت‌هایی که دارد، اعطای زمین به خانوارهای بدون خانه را در دستور کار قرار داده است.»

وی افزود: «در حال حاضر مشغول مذاکره با بانک‌های مختلف برای یافتن برنامه‌های تعاملی بیشتر در تامین مالی املاک هستیم و سعی می‌کنیم تا خدمات و کارایی آن را بهبود بخشیم و همچنین امید است که برنامه تحول دیجیتال از طریق بسترهایی مانند املاک سرعت پیدا کند.»

طبق اعلام وزیر، طرح جامع شهر نزوی اعظم به زودی تعیین تکلیف خواهد شد. این طرح در کنار طرح جامع مسقط و صلاله‌ی اعظم جزء فاز سوم استراتژی شهری به شمار می‌روند.

به گفته شعیلی، 60 درصد از فاز ابتدایی پروژه محله‌های مسکونی یکپارچه صروح در برکاء تکمیل شده است. این فاز از اواسط سال آینده برای اسکان متقاضیان آماده می‌شود.

برنامه صروح در فاز دوم، بر ولایت عامرات و منطقه حلبان تمرکز دارد. این پروژه‌ها در مرحله نهایی مذاکره هستند و حدود هزار واحد مسکونی در ولایت عامرات به زودی کلنگ می‌خورند.

شعیلی در ادامه توضیح داد: «در فاز سوم، پنج پروژه در ولایت‌های خصب، صلاله، رستاق، سور و صحار آغاز خواهند شد. طی سی سال آینده، برنامه‌های شهرسازی گسترده‌ای در بیش از 30 ولایت داریم.»

شعیلی درمورد پروژه‌های شهرسازی نیز اظهار کرد: قرار است حدود 60 هزار واحد مسکونی در سراسر خاک عمان احداث شود. به عنوان مثال، پروژه‌ای در مسقط کلنگ خواهد خورد که 15 میلیون متر مربع مساحت دارد و 23 هزار واحد مسکونی را در خود جا داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *