شهردار مسقط: اجرای تونل بوشر-العامرات پس از اتمام مطالعات فنی

اجتماعی – عمان چنس: احمد بن محمد الحمیدی، رئیس شهرداری مسقط، اعلام کرد که شهرداری در حال بررسی پروژه ساخت تونل «بوشر-العامرات» به عنوان یک مسیر اضافی بین این دو منطقه است. این پروژه بخشی از طرح جامع مسقط است که توسط وزارت مسکن و برنامه‌ریزی شهری نظارت می‌شود.

الحمیدی در مصاحبه‌ای با “الرؤیه” گفت که این پروژه در مرحله مطالعات فنی و مالی است و توسط تیم‌های تخصصی شهرداری مسقط و وزارت حمل و نقل و ارتباطات انجام می‌شود. وی افزود که وزارت دارایی، از طریق واحد مشارکت و تخصیص، نیز در این مطالعات مشارکت دارد تا به بررسی‌های اقتصادی و تامین مالی پروژه بپردازد. نتایج این مطالعات پس از اتمام، به عنوان مبنای اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پروژه‌های در حال انجام بهبود شبکه راه‌ها استان

وی همچنین به چندین پروژه و برنامه خدماتی شهرداری اشاره کرد که هدفشان بهبود شبکه راه‌ها در استان مسقط است. از جمله این پروژه‌ها، دوگانه‌سازی راه «الأنصب-الجفنین» است که به مدت ۳۶ ماه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود تغییر بزرگی در شبکه راه‌های استان ایجاد کند. وی افزود که شهرداری به اجرای پروژه دوگانه‌سازی خیابان حلبان در مرحله اول ادامه می‌دهد و امیدوار است که به زودی به اتمام برسد. همچنین اجرای مرحله دوم پروژه دوگانه‌سازی خیابان المرتفعه با همکاری وزارت دفاع ادامه دارد که این مسیر از میدان معسکر المرتفعه تا میدان بیمارستان نیروهای مسلح و تقاطع دانشگاه سلطان قابوس امتداد دارد.

پروژه‌های در حال انجام دفع آب باران و خطرات سیلاب‌ها

الحمیدی تأکید کرد که شهرداری مسقط چندین پروژه برای کانال‌های دفع آب باران در دست اجرا دارد تا زیرساخت‌ها را تقویت کرده و شهروندان را از خطرات سیلاب‌ها و تجمع آب محافظت کند. از جمله این پروژه‌ها، کانال دفع آب‌های سطحی در خیابان الأنوار در منطقه العذیبه و کانال دفع آب در منطقه الجفنین در ولایت السیب است. همچنین مرحله دوم پروژه کانال‌های دفع آب باران در منطقه المحج در ولایت العامرات آغاز شده است.

 

منبع: کانسکت به نقل از الرویا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *