مجمع سرمایه‌‎گذاری عمان و برزیل در مسقط برگزار شد

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: مجمع سرمایه‌گذاری عمان و برزیل، همزمان با پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور، امروز در مسقط آغاز به کار کرد.

این مجمع به منظور توسعه روابط دوجانبه، تقویت همکاری‌های مشترک و ایجاد مشارکت در زمینه‌‎های مختلف بین موسسات بخش خصوصی دو کشور برگزار می‌شود.

افتتاح این مجمع و نمایشگاهِ همراه آن با حضور سالم بن محمد المحروقی، وزیر میراث و گردشگری عمان، و همراهی تعدادی از مقامات و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور صورت گرفت.

این مجمع دو روزه به دنبال برجسته کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عمان و برزیل، به ویژه در زمینه‌ انرژی پاک، صادرات مجدد، صنایع سنگین، امنیت غذایی و فناوری اطلاعات و گشودن افق های گسترده‌تر برای تبادل تخصص و تجربیات بین دو کشور در زمینه‌های تحقیق، نوآوری، کشاورزی، فضا و معدن است.

سلسو سابینو اولیویرا، وزیر گردشگری برزیل، در مراسم افتتاحیه بر ضرورت تقویت مشارکت در جنبه‌های مختلف سرمایه‌‎گذاری و اقتصادی بین دو کشور دوست، و افزایش تجارب تجاری موفق بین طرفین تاکید کرد و خواستار افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری در زمینه‌های مختلف شد.

راشد بن عامر المصلحی، معاون اول رییس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت عمان، نیز ضمن تایید مشارکت اتاق در سازماندهی این مجمع و نمایشگاه همراه آن، از همه شرکت‌های عمانی برای مشارکت در این مجمع و نمایشگاه دعوت کرد تا از فرصت‌های همکاری با همتایان برزیلی خود استفاده کنند.

یک نمایشگاه چندبخشی به محصولات و خدمات برزیل، با عنوان «ساخت برزیل»، اختصاص داده شده است که با حضور تعدادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های برزیلی برای نمایش و فروش محصولات خود، بررسی فرصت‌های موجود در بازار عمان و بهره‌مندی از مناطق آزاد عمان در فرآیند صادرات مجدد به کشورهای آسیایی، شرق و شمال آفریقا همراه است.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *