افزایش بیش از 6 درصدی کارگران فعال در بخش خصوصی عمان

اقتصادی – عمان چنس: به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، تعداد کارگران موسسات خصوصی فعال در عمان با افزایش ۶.۴ درصدی به یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده است و تعداد مؤسسات هم به ۲۴۰ هزار و ۷۶۵ مؤسسه بوده که رشد ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این گزارش آمده است، مجموع ارزش افزوده مؤسسات خصوصی فعال در این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، حدود ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال عمانی بوده است.

آمارها حاکی از آن است که سهم این موسسات در تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت‌های جاری در سه ماهه چهارم سال گذشته حدود ۸۱.۲ درصد بوده که نسبت به ۸۴ درصد در مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

ارزش افزوده مؤسسات بزرگ حدود ۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال عمانی با سهم ۶۰.۴ درصدی است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ کاهش ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش افزوده بنگاه‌‎های متوسط ​​۶۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال عمانی با سهم ۶.۳ درصدی و کاهش ۳.۲ درصدی است. ارزش افزوده بنگاه‌های کوچک ۷۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال عمانی معادل ۶.۶ درصد و کاهش ۲ درصدی و ارزش افزوده بنگاه‌های خرد با سهم ۸ درصدی و افزایش ۰.۷ درصدی، ۸۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال عمانی است.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *