کریستِنسِن: بندرصلاله قطب صادرات هیدروژن خاورمیانه می شود

اقتصادی – عمان چنس: اعطای مجوز تولید هیدروژن سبز در استان ظفار، جایگاه بندر صلاله را به عنوان دروازه‌ای مهم برای صادرات انرژی پاک عمان تثبیت کرد.

دو کنسرسیوم بین‌المللی شامل گروه EDF، J-POWER، یامنا (Yamna)، اکتیس(Actis) و فورتسکیو(Fortescue) مجوز تولید سالانه 378 هزار تن هیدروژن تجدیدپذیر تا سال 2030 را به دست آوردند. بخش قابل توجهی از این هیدروژن از طریق بندر صلاله به طور بین‌المللی صادر خواهد شد.

این توسعه بر اساس توافق مشابهی است که در دسامبر 2023 بین هیدروم و کنسرسیوم SalalaH2(شرکت ماروبنی(Marubeni)، انرژی جایگزین OQ، دوتکو(Dutco)، شرکت سامسونگ C&T برای یک پروژه هیدروژن تجدیدپذیر در استان ظفار امضا شد.

هر سه شرکت تاسیسات پایین‌دستی را در منطقه آزاد صلاله ایجاد خواهند کرد و مشتقات هیدروژن را از طریق بندر مجاور صادر خواهند کرد. بندر صلاله در کنار بندر دقم Duqm که به پروژه‌های هیدروژن در استان وستا خدمات ارائه می‌دهد، به دومین قطب صادرات مولکول‌های سبز تبدیل خواهد شد.

کِلد موسگارد کریستِنسِن، مدیر عامل بندر صلاله، بر تعهد بندر به حمایت از جاه‌طلبی‌های هیدروژن سبز عمان تاکید کرد. وی به اهمیت این پروژه برای اهداف پایداری عمان و تاثیرات مثبت آن بر تجارت جهانی، محیط زیست و جامعه اشاره کرد.

توسعه کارآمد زیرساخت

بندر صلاله با آژانس‌های دولتی برای اطمینان از توسعه به موقع و مقرون به صرفه زیرساخت‌های ترمینال برای جابجایی صادرات هیدروژن سبز همکاری کرده است. همکاری نزدیک با شرکت‌ها، راه‌حل‌های زیرساختی متناسب با عملیات ترمینال کارآمد را تضمین می‌کند.

 

منبع: عمان ثبت به نقل از عمان آبزرور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *