کاهش تولید سوخت خودرو در عمان

اقتصادی – عمان چنس: به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، تولید سوخت خودرو توسط پالایشگاه‌‎ها و صنعت نفت این کشور تا پایان مارس ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار، تولید سوخت معمولی خودرو (بنزین۹۱)  به میزان ۱۵.۳ درصد کاهش داشته، در حالی که سوخت ممتاز خودرو (بنزین ۹۵) با افزایش ۱۷.۹ درصدی همراه بوده است. تولید بنزین ۹۱ به حدود ۳میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ بشکه و فروش آن ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۰۰ بشکه بوده است. تولید بنزین ۹۵حدود ۳ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ بشکه و فروشش ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ بشکه بوده است.

تولید گازوئیل (دیزل) با کاهش ۱۰.۶ درصدی به ۷ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۰۰ بشکه رسیده و میزان فروش آن نیز افزایش ۹.۴ درصدی را به ثبت رسانده است.  تولید گاز نفت (LPG) نیز دو میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۰۰ بشکه و فروش آن به دو میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۰۰ بشکه رسید.

در مورد پتروشیمی‌ها، آمارها نشان می‌دهد که تولید بنزین با افزایش ۲۴.۱ درصدی به ۴۳۱۰۰ تن؛ تولید پارازایلن با افزایش ۲۱ درصدی به ۱۳۹۷۰۰ تن و تولید پلی پروپیلن با کاهش ۹.۳ درصدی به ۶۱۳۰۰ تن رسیده است.

همچنین در این بازه زمانی؛ صادرات بنزین ۹۱ با ۳۲.۶ درصد کاهش به ۷۱۳۵۰۰ بشکه؛ صادرات بنزین ۹۵ با افزایش ۱۰۸۶.۹ درصدی به ۴۱۵۴۰۰ بشکه؛ صادرات گازوئیل به ۳ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۰۰ بشکه؛ صادرات سوخت هواپیما به یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۲۰۰ بشکه؛ صادرات گاز نفت مایع به ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ بشکه؛ صادرات پارازایلن به ۱۴۱۰۰۰ متریک تن، صادرات بنزن به ۴۳۷۰۰ متریک تن و صادرات پلی پروپیلن به ۳۸۸۰۰ متریک تن رسیده است.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *