جزئیات توافقنامه 129 میلیاردی عمان و امارات

اقتصادی – عمان چنس: عمان و امارات متحده عربی در اقدامی راهبردی، توافقنامه های سرمایه گذاری متعددی را به ارزش 129 میلیارد درهم امضا کردند که همکاری های دو کشور را در بخش های مختلف تقویت می کند.

این پروژه عظیم شامل طرح‌های منابع تجدید پذیر نظیر پروژه‌های خورشیدی و بادی و همچنین تأسیسات تولید فلزات سبز و سازگار با محیط زیست بوده و شرکت‌های متعددی از جمله شرکت ملی انرژی ابوظبی، آلومینیوم جهانی امارات، شرکت انتقال برق عمان و… آن را امضا کرده‌اند.

به نقل از گلف نیوز این توافقنامه ها که در جریان “مجمع تجاری عمان و امارات متحده عربی” به امضا رسید، زمینه ساز تعاملات گسترده در حوزه های زیر خواهد بود:

1. انرژی های تجدیدپذیر و فلزات سبز:

پروژه عظیم صنعتی و انرژی به ارزش 117 میلیارد درهم که شامل ابتکارات انرژی های تجدیدپذیر مانند نیروگاه های خورشیدی و بادی به همراه تاسیسات تولید فلزات سبز است.

در این پروژه شرکت های بزرگی مانند شرکت ملی انرژی ابوظبی (TAQA)، شرکت آینده انرژی ابوظبی (MASDAR)، شرکت آلومینیوم جهانی امارات (EGA)، شرکت فولاد امارات آرکان (ESA)، شرکت انرژی جایگزین OQ و شرکت انتقال برق عمان مشارکت خواهند داشت.

2. صندوق مشترک فناوری:

تاسیس صندوقی مشترک به ارزش 660 میلیون درهم با تمرکز بر فناوری توسط ADQ (امارات متحده عربی) و عمان، این صندوق زمینه ساز سرمایه گذاری در پروژه های نوآورانه و توسعه فناوری های پیشرفته در هر دو کشور خواهد شد.

3. اتصال ریلی امارات و عمان:

پروژه اتصال ریلی امارات متحده عربی و عمان به ارزش 11 میلیارد درهم، این پروژه ضمن تسهیل حمل و نقل کالا و مسافر، به رونق تجارت و ارتباطات بین دو کشور کمک خواهد کرد.

4. همکاری در بخش های زیرساختی دیجیتال، امنیت غذایی، حمل و نقل و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک:

توافقنامه همکاری مشترک امارات متحده عربی و عمان که حوزه های زیرساختی دیجیتالی، امنیت غذایی، انرژی، حمل و نقل و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک را در بر می گیرد. این توافقنامه همکاری های دو کشور را در زمینه های مختلف گسترش خواهد داد و به نفع مردم هر دو کشور خواهد بود.

 

 

منبع: عمان ثبت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *