اولین نشست اقتصادی عمان و آمریکا برگزار شد

اقتصادی – عمان چنس: نخستین فروم اقتصادی عمان و آمریکا در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، با هدف بحث در مورد راه‌های تقویت مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور برگزار شد. این مجمع که در حاشیه دومین گفتگوی استراتژیک عمان و آمریکا برگزار شد، به ابتکار سفارت عمان در ایالات متحده و با همکاری اتاق بازرگانی آمریکا تشکیل شد.

اهمیت روابط تاریخی و استراتژیک بین عمان و آمریکا

شیخ خلیفه علی الحارثی، معاون وزیر امور خارجه عمان در امور سیاسی، در سخنرانی خود در این مجمع، بر اهمیت روابط تاریخی و استراتژیک بین عمان و آمریکا و تلاش‌های انجام شده برای تقویت مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور به منظور تحقق اهداف چشم‌انداز عمان ۲۰۴۰ تأکید کرد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوارکننده آمریکا در عمان

این فروم شامل دو پنل بحث با موضوعات “تجارت و سرمایه‌گذاری” و “انرژی‌های تجدیدپذیر” بود. کارشناسان دو طرف در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوارکننده در عمان در این دو بخش و همچنین راهبردهای بهره‌برداری حداکثر از موافقتنامه تجارت آزاد امضا شده بین دو کشور صحبت کردند.

اولین نشست اقتصادی عمان و آمریکا به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری
اولین نشست اقتصادی عمان و آمریکا در واشنگتن

هدف نشست جذب سرمایه گذاری های آمریکایی در عمان

مسئولان دولتی آمریکا، نمایندگان شرکت‌های آمریکایی و چهره‌های برجسته بخش خصوصی عمان در این فروم حضور داشتند. هدف این مجمع جذب سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی به ویژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر بود.

 

منبع: عمان ثبت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *