امضاء چندین قرارداد همکاری میان عمان و امارات

اقتصادی – عمان چنس: در جریان سفر دو روزه سلطان عمان به امارات، چندین قرارداد و یادداشت تفاهم در زمینه‎‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، انرژی‌های تجدیدپذیر، راه آهن و فناوری مدرن به امضا رسید.

در خصوص پروژه شبکه ریلی که عمان و امارات را به هم متصل می‎کند، ۳ قرارداد منعقد شد که اولین آن قرارداد مشارکت بین سهامداران، شامل شرکت راه آهن الاتحاد، راه آهن عمان و شرکت «مبادله» است.

قرارداد دوم مربوط به اعطای قراردادهای مدنی برای شبکه مشترک به کنسرسیوم عمانی-اماراتی به رهبری گروه ساختمانی «تروجان» و شرکت مهندسی و پیمانکاری «گلفار» است.

سومین قرارداد هم مربوط به واگذاری سیستم‎ها و قراردادهای یکپارچه سازی شبکه راه آهن به کنسرسیوم مشترک «زیمنس» و HAC است تا اطمینان حاصل شود که قطارها به آخرین تکنیک‌‎ها و فناوری مجهز هستند.

در زمینه سرمایه‎‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری عمان و وزارت سرمایه‎‌گذاری امارات با هدف بررسی، شناسایی و تبادل فرصت‎‌های سرمایه‌‎گذاری در بخش‌های اقتصادی امضا شد.

در حوزه فناوری آغاز به کار صندوق «جسور» و فعال شدن سرمایه‎‌گذاری مستقیم در استارتاپ‌های فناوری و شرکت‌‎های کوچک و متوسط ​​فعال در این حوزه اعلام شد.

لازم به ذکر است که حجم مبادلات تجاری عمان و امارات در پایان سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد دلار بوده است، این در حالی است که حجم مبادلات تجاری غیرنفتی در سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۲ میلیارد دلار رسیده بود.

روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با توجه به تمایل آنها به افزایش فعالیت‎‌های تجاری و سرمایه‎‌گذاری و توسعه مشارکت در بسیاری از بخش های حیاتی اقتصادی از جمله انرژی، انرژی‌‎های تجدیدپذیر، پشتیبانی لجستیکی، ساخت و ساز و غیره شاهد رشد مستمری است.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *