سود 141 میلیون دلاری بانک مسقط در سه ماهه اول سال

اقتصادی – عمان چنس: بانک مسقط در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی به سود خالص ۵۴.۲۴ میلیون ریال عمانی (۱۴۰.۹ میلیون دلار) دست یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش 4 درصدی سود خالص بانک مسقط

این بانک توضیح داد که سود خالص حاصل از بانکداری متعارف و درآمدهای مالی اسلامی در پایان مارس ۲۰۲۴ با ۴.۱ درصد افزایش به ۹۵.۴۵ میلیون ریال عمانی رسیده است.

سایر درآمدها در این بازه زمانی مبلغ ۳۷.۲۵ میلیون ریال عمانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۸.۳ درصد افزایش داشته است. این افزایش ناشی از بهبود وضعیت عمومی مشاغل مختلف و افزایش حجم درآمدهای آن‌ها است.

این در حالی است که هزینه‌‎های عملیاتی در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۵۱.۸۰ میلیون ریال عمانی بوده که نسبت به سال قبل، ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

این بانک تا پایان مارس، مبلغ ۱۶.۱۳ میلیون ریال عمانی هم برای مقابله با نکول خالص وام اختصاص داده که با ۱۴.۴۴ میلیون ریال عمانی در مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه است.

سبد خالص وام ‎ها و تسهیلات شامل تامین مالی اسلامی هم با ۱ درصد افزایش به ۹۸۵۴ میلیون ریال عمانی رسید. (هر ریال عمان معادل ۲.۶۰ دلار است)

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *