افزایش جذب نیروی کار خارجی در عمان

اجتماعی – عمان چنس: اقتصاد عمان در فوریه ۲۰۲۴ با افزایش قابل توجه نیروی کار خارجی خود، تکان مثبتی خورد. داده‌های منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات (NCSI) نشان داد که این افزایش نسبت به سال گذشته حدود 3.9 درصد بوده و اکنون به ۱.۸ میلیون نفر نیروی کار خارجی رسیده است. این رشد نشان دهنده تقاضای روزافزون برای نیروی ماهر در صنایع مختلف است که به گسترش سالم و پویای اقتصاد عمان اشاره دارد.

 

بخش خصوصی به عنوان بزرگ‌ترین استفاده را از این رشد مثبت برد. سهم نیروی کار خارجی در بخش خصوصی به ۴٪ رسید که معادل جمعیتی بیش از ۱.۴ میلیون نفر است. به طور معکوس، بخش دولتی شاهد کاهش ۴.۸ درصدی نیروی کار خارجی بود.

 

نگاه دقیق‌تر به داده‌ها تغییرات جمعیتی جالبی را نشان می‌دهد. بنگلادش به عنوان اصلی‌ترین منبع نیروی کار خارجی با بیش از ۷۰۰ هزار کارگر در صدر لیست قرار دارد و هند و پاکستان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. به خصوص، میانمار با ۱۰۹٪ افزایش، به بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی کار خارجی رسید.

 

مسقط، مرکز تجاری عمان، بدون شک بزرگ‌ترین مقصد جمعیت نیروی کار خارجی است ولی با این حال صرفا با یک افزایش کوچک ۱.۶ درصد بصورت سالانه روبرو بوده است. استان ظفار نیز به دلیل پروژه‌های گردشگری و زیرساختی شاهد افزایش قابل توجهی بود.

 

 

منبع: به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به نقل از عمان آبزرور

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *