اولین خودروی شاسی بلند تولید عمان آماده ی ورود به بازار

اقتصادی – عمان چنس: اولین شاسی‌بلند برقی عمان که در شهر صنعتی دقم تولید می‌شود، تا پایان سال جاری به مشتریان عرضه خواهد شد.

شرکت Mays، تولیدکننده این خودرو، در حساب‌های اجتماعی خود اعلام کرد که شاسی‌بلند Alive 1 با قیمت تقریبی 16 هزار ریال عمان (39000 دلار) تا پایان سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

مسافت 510 کیلومتری را با یک بار شارژ طی می کند و مجهز به سیستم کنترل خودکار و گفتار یکپارچه است.دو صفحه نمایش 14 و 10 اینچی و بسیاری مشخصات دیگر.

حیدر الزعابی، یکی از بنیانگذاران Mays، می‌گوید این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 510 کیلومتر را طی کند و قابلیت شارژ سریع در هر مکانی، از جمله منزل را دارد.به گفته این شرکت، با توجه به اینکه تعداد سفارش‌ها فراتر از انتظار بوده، در حال بررسی نیاز به افزایش تولید در سال اول هستند.

خودرو برقی Alive 1؛ نسل جدید خودروهای عمان
تولید اولین شاسی‌بلند برقی عمان که در شهر صنعتی دقم توسط شرکت Mays

Alive 1 به طور کامل با شارژ الکتریکی کار می‌کند و برای تناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خلیج فارس طراحی شده است.به گفته شرکت میس، این محصول ساخت عمان فرصت‌های شغلی جدیدی در زمینه تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است که چندین دولت در جهان اعلام کرده‌اند که بین سال‌های 2030 تا 2050 استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی را به تدریج متوقف خواهند کرد.

تولید خودروهای برقی با تکیه بر توان داخلی
تمرکز این شرکت بر استفاده از قطعات موجود در داخل کشور برای کاهش هزینه‌های تولید و عرضه سریع‌تر محصول به بازار است. پیش‌نمونه این خودرو به تازگی در استان‌های شمال الباطنه و مسقط معرفی شده است.وزارت حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان (MTCIT) برای حمایت از تولید خودروهای برقی (EV) در منطقه ویژه اقتصادی دقم مشوق‌هایی ارائه می‌دهد و بر نصب ایستگاه‌های شارژ در سراسر عمان نظارت دارد.

حدود 60 درصد از آلایندگی‌های بخش حمل‌ونقل مربوط به خودروهای سبک و مابقی مربوط به خودروهای سنگین، کامیون‌ها و بخش حمل‌ونقل دریایی است.

وزارت تجارت، صنعت و ترویج سرمایه‌گذاری (MOCIIP) نیز تصمیمی را برای الزام شرکت‌های بازاریابی سوخت به ارائه ایستگاه‌های شارژ برقی مطابق با استانداردهای بین‌المللی صادر کرده است.

خودرو برقی Alive 1؛ طراحی متناسب با آب و هوای خلیج فارس

منبع: عمان آبزرور
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *